7 Kasım 2008 Cuma

nan-i afghani

nan-i afghani yani afgan ekmeği tarifini bundan 2 buçuk yıl kadar evvel henüz bir blog sahibi değilken dolaştığım yemek bloglarından birinden zeytinağacı ndan almıştım.uzak kültürlere özellikle de üçüncü dünya ülkesi olarak kabul gören çok fazla ellenmemiş ülkelerin kültürlerine duydugum merak yüzünden mutlaka denenmesi gerek bir tarifti benim için.denedim de çok kereler..özellikle misarifli sabah kahvaltıları için çok hoş bir alternatif olmakla birlikte canımızın istediği her zamanda severek pişirdiğim bir ekmek türü oldu.

evde pişmiş sıcacık ekmeğe bir de zeytinyağının verdiği gevreklik olayı iki kat daha cazip hale getiriyor.aslında bundan bir süre evvel sevgili misssden aldığım focacciaya oldukça benzer bir ekmek.bu sefer baharat olayına girmedim sadece))

bu da farklı bir zamanda pişirdiğim afgan ekmeği.tek farkı boyut olarak diğerlerinden büyük olması ..
tarifi aynen kopyalıyorum zeytinağacından;
1.5 su bardağı ılık su
7 gr. kuru maya (ben 1 pk instant mayayı bastım içine)
1 küp şeker
4 bardak un
1/4 su bardağı zeytinyağı
1 yumurta sarısı
üzerine serpiştirmek için çörek otu
tuz Yapılışı
Mayayı hamur kabına alıp 1.5 bardak suyun birazıyla ,şekeri ekleyip 10 dakika bekletin. Üzeri köpük köpük olup kabarınca, zeytinyağı katıp karıştırın.Un ve tuzu mayalı karışıma ekleyin.
Kalan suyu da azar azar ekleyerek hamuru yoğurun gerekirse fazladan su ilave edin.Hafif ele yapışan bir hamur elde ettikten sonra 15 dakika dinlenmeye bırakın. Sonra tekrar yoğurun.Hamur elastik olunca üzerini kapatıp 1-1.5 saat mayalandırın.
Mayalana hamuru 8 eşit parçaya bölüp , parçaları yuvarlayın.
Her bir hamur topunu 9-10 cm uzunluğunda 1/2 cm kalınlığında oval şekil vererek açın.Üzerini çatalla çizin , yumurta sarısı sürüp, çörek otu serpiştirin. 190 derece fırında 25- 30 dakika pişirin.

afiyetler ballar şekerler olsunn)

15 yorum:

Papatya Prenses dedi ki...

çok leziz görünüyor bu ekmekcikler:)
ilkbaharda bahçede kahvaltıya gelirim o zaman yaparsın bana:)
yuh yani sonbahardrayız v eben ilkhabar için sipariş veriyorum :DDD

ellerine sağlık ablacım:)

meliha dedi ki...

Ben uzun zamandır makinada ekmek yapıyorum.çokda güzel oluyor ama böylesini hiç denemedim.kitapçıktaki tariflere göre yaptım bu verdiğin ölçülerin yarısını makinaya koyup yoğurup mayaladıkdan sonra çıkarıp fırına atıcam.yoksa elimlemi yoğurup yapsam ya makinada tuttururum inşallah çok güzel görünüyor.
ellerine sağlık
öptüm

Mutfak Havlusu dedi ki...

çok güzel görünüyorlar hele de zeytinyağı varmış birde ne nefis bir tat olmuştur,ellerine sağlık.
***
insan kitapın yayınları evet iyidir amma fuardaki indirim de çok çok iyiydi.

Mutfak Havlusu dedi ki...

tavsiye ederim..

defneylebirlikte dedi ki...

ya vallahi bayıldım billahi bayıldım.inanılmaz güzel görünüyor.mutlaka denemeli.yalnız bu zeytinyağı hakikisi mi yoksa sıvı yağ filan mı.ama süper bir ekmek olmuş.ellerine sağlık..

hdidem95 dedi ki...

ellerine sağlık ne güzel olmuşlar sevgiler

nur_aleyna dedi ki...

denicem denicem denicemmmm :) Allahın izniyle...

harika gözüküyorlar gerçekten!!!
ellerine sağlık canım

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

merhabalar leyya ablam:)) ya bence senın resımler daha çekici olmuş:PPPP...1 paket mayayı bastım ıcıne demıssınya gece gece guldurdun benı ,ufaklık uyancak..:DDD

bu arada ben bu saatte makınaya ekmek koymayı unuttuğum için kalktım,bıde net acıp acık bakım dedım ehehe ıyıkı bamkısım bu ekmekten yapmaya karar verdım:))

melıha hanıma soyle bır tavsıye edebılırım;makınasının hamur yogurma programıyla hamurunu hazırlayıp ekmeği kendı sekıllendırıp yapabilir:)zira ben öyle yapacağım...çoookk teşekkürler aplam:))

sevgılerımle...

Adsız dedi ki...

selam..nefis görünüyor bu ekmek..bende şimdi kepekliekmek yaptım makinada:(malum diyet meselesi....eline saglık canım.afiyet olsun sizlere...http://hunerlieller.net

papatya68 dedi ki...

ellerine sağlık leyya çok nefis görünüyor ekmekler burada afgan ekmeği en çok yenilen ekmektir ama o özel tandır fırınlarda piştiği için farklı bir lezzeti var bunuda denemek isterim teşekkürler sağlıkla kal

limonsarisi dedi ki...

slm...
önce yorumunuz için tşk ederim...
yapmış oldugununz afgan ekmeği de çok leziz gözüküyor pideyi anımsatıyor...

sevgiler....

http://limonsarisi.blogcu.com/

Zehra Gürgen dedi ki...

Leyya'cım çok güzel görünüyor ekmeklerin, çörek gibiler :) ah keşke annecim burda olsaydıda yapıp yeseydik. ( Naapim tek başına zevki olmuyo)
sevgiler canım...

Bir Anne dedi ki...

Ellerinize saglik.

ARZUMCUM dedi ki...

ZİYARETİN VE GÜZEL YORUMUN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER. EKMEKLER NEFİS GÖRÜNÜYOR. ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER.

Tijen dedi ki...

Muhteşem görünüyor bunlar, ben de ekmek portföyüme eklesem. Sağolasın Leyya!