25 Şubat 2008 Pazartesi

sebzeli tavuklu sobeeee

araya bir de sebzeli tavuk sıkıştırarak sobemi cevaplıyorum..az evvel yedik.ben sabahtan beri aç,çocuklar okuldan gelmiş açlar...yemek yerken oğlum habire konuşuyordu ama ben o kadar acıkmışım ki onu duymuyordum bile:))gözlerim ancak tepeleme bir tabak yedikten sonra etrafı seçebilmeye başladı.
tavuk butları,biraz da göğüs eti kuşbaşı doğranmış
mantar, bezelye,brokoli,karnabahar,havuç,patates(esas oğlan:))
az zeytinyağ,muskat,biberiye çay kaşığının yarısıyla sarmısak tozu,tuz
hepsini fırın tepsisinde harmanlayıp üzerini başka bir tepsiyle kapatarak önce buharıyla pişirdim son 10 dakikasınıda da üzerini açarak kızarttım.muskat ve sarmısak tozu pişerken bile kokularıyla ne kadar leziz bir şey olacağını haykırıyorlardı.netekim kuru gürültü değilmiş.enfes bir tad oldular hepsi birlikte.

şimdii sobeme geçiyorum;

yazılarını okumaktan güyük keyif aldığım sevgili aycak sobelemiş beni.teee bir ay olmuş sobeyeli ben anca farkettim.tosbağayımdir biraz yaaa:)) (bunu aşağıdaki hakkımdaki 7 gerçek maddelerinden birine eklemeliyim)


başlayalım bakalım.yine ne çıkarsa bahtıma diyerekten;



1 Blog yazmaya ilk defa ne zaman başladınız?
*blog yazmaya 7 şubat 2007 de başladım.bir yılı geçmiş yawww:))önce çokları gibi blogcuda başladım.leyya adıyla sonra acemilikler sonucu sayfamın resim kapasitesini doldurunca ,leyya2 adıyla başka sayfa açtım.acemilik hala devam edince sayfamdan blogcuya yalvadım,ağladım,sızladım ama kar etmedi.. leyya 3- 4 -5 .......şeklinde seri yapmaktansa kapasite sorunu olmayan blogspota geçmeye karar verdim...Allahtan burada sınırlama yok çünkü ben hala acemiyim:))


2- Blog yazılarınızın konusunun belli bir çizgide olması için çaba gösteriyor musunuz?
*yoo!hakaret,müstehcenlik,sataşma gibi kriterler dışında içimden geleni yazıyorum.hatta biraz da tarif bahane yazmak şahane tarzında yazıııp gidiyorum işte...


3- Bloğunuza yazı yazmak için gün içinde bazı şeylerden feragat ediyor musunuz?
*eveeet:((ettiğim zamanlar oluyor tabii ki..genelde akşamları yazıyorum ve bu saatler bir sanatçının!! en verimli olduğu vakitler .işte ben bu blog yüzünden bi türlü sanat camiasına adım atamadım!!!deeermişim:))


4- Blog yazmak sizin için eğlenceli bir uğraşken, şimdi artan bekleyiş yüzünden zorunlu bir hal almaya başladı mı?
*evet sormayın bir yorum bir yorum yıkılıyor buraları zaten:)))kime gideyim kime cevap yazayım bilemiyorum ayyy!:))))


valla açıkcası kimsenin leyya ne yazmış acaba hemen bir bakayım tarzında bekleyiş içinde olduğunu sanmıyorum.varsa haber versinler usanmadan her gün sayfalarca yazabilirim.hayır aslında ben okuyanlar sıkılıyordur endişesiyle kısa yazıyorum zaten:))))))))



5- Blog yazmayı daha ne kadar sürdüreceksiniz?

*bizim bey yeter artık kalk şunun başından demekten bıkıp bir gün hakketten bağlantımı makasladığında:)))ya da bilmem, bakarsınız kendim bi gün kafama sıkar giderim:)



ikincisi hakkımdaki 7 gerçek;

bu ne zor bir sorudur böyle, yıllardır herkeşlerden sakladığım gerçekleri burda ifşa mı ediyim:)))


başlayalım bakalım buna da;



1- yazarken bülbülleri gibi şakıyan ben, konuşurken bazen tutulur kalırım.eke öke keke filan şeklinde:))(bu yüzden tel sohbetlerinden çok msn muhabbetlerini severim)

2-lisedeyken ikide bir beni sınıftan kovalayan edebiyat öğretmenime inat gidip edebiyat fakültesi kazanan ,onu da son tahlilde bitirmeden çekip giden ben:))(artık inat mı hocanın ahı mı orasını bilemiyeceğim...)


3-''ayyy!ne kadar da neşelisin.senin eşin hiç yaşlanmaz'' diyenlere inceden bir gülümseyen ben,

4-hayalinde bir geleneksel sanatlar atölyesi kurmak olan ben,

5-4.maddedeki hayali için bütün harçlıklarını geleneksel sanatlar kurslarına ve malzemelerine yatıran ben,

6-hıı bir de 2 yıldır bizim kıza ayakkabı almaya gidip sonra da kendi beğendiğim ayakkabıyı alıp eve getiren,o beğenmediğinde de :)))) aaa tüh tüh vah vah bu da bana kaldı!!! şeklinde ayakkabı koleksiyonu oluşturan yine bennnn!!!bu arada bugün yeni bir çift ayakkabım oldu:))))))))))


7- umarım ev ahalisinden bu yazıyı okuyan biri çıkmaz:)))

14 yorum:

ezgi uğurlu dedi ki...

canım sebzeli tavuk inanılmaz görünüyor.hem çok besleyici hemde enfess..ellerine saglık canım.bu arada sobeye cevaplarında çok hoş olmuş.keyifle okudum.kocaman sevgiler

Papatya Prenses dedi ki...

Gez gez gez çocukları aç bırak hemii:)
Bilahere gelip yorumumu yazcam,şimdi şiir dinletisi gecesine gidiyorum.

sen kimi sobeledin de bakayım:)))))))

yeşim dedi ki...

tavuk çok güzel ama sanki mantar bana kötü bakıyor ede gör gününü diyoooo
öpütm kocaman

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

anaaaa hepsini çiğden fırınamı attın harika olmuş valla ellerine sağlık şekercimm nefissss görünüyopr.....sevgilerimle kocaman kocaman öpüyorum yeavrım

nino dedi ki...

niye ay ben merak ediyom ne yazmis bisim kis diye geliyom ask olsun bekliyenler var bilesin ;) mamada nefis olmus benzer yimaklar yapmisiz dimak :) ellerine saglik cicim opt

sofraozlemi dedi ki...

sebzeler çiğkene harika duruyorlar:) ya piştikten sonramı oda nefis ellerine sağlık cnm..
cevaplarınıda gülümseyerek okudum ayakkabı hastalığına bittim:)kızının ayakkabısız kalmasına üzüldüm:(
sevgilerimle cnm

semra mutfakta dedi ki...

çok hoşsun cnm:)tavuklarında nefis.

Feyza Fidan dedi ki...

Ay benim canım Leyyammm, hiç sorma..Yavrucağım o kadar çok hastalanıyorki antibiotikten nefret eder hale geldi. 3.5 yaşında ama tüm ilaç isimlerini ezberledi sebicik :))
Bende doktorunu değiştirdim sonunda, yeni doktoru antibiotik düşmanı :))) Ama o olmayıncada ateşi düşürmek zor oluyo..İnşallah bir an önce iyileşirde dediğin gibi külkedisi kıvamında dolanır ortalarda :)))
Canımın içi sobe cevapların harika, ben kendi adıma talep ederimki; 40 sayfa olsa yazdıkların sıkılmadan okurum bu nedenle yaz bacımmmm uzun uzun :)))
Sonracıma; sebzeli tavuklu sobee yemeğine bayıldım, bir yemeğin renkleri ancak bu kadar güzel olur, lezzetide kesinkes harikadır..Ellerine sağlık canımın içii...
Çok öpüyorum geüzel yanaklarından...

zerrin - misss dedi ki...

OO leyya ne yapmış diyen benim ... haberin olsun...

Tavuk nefis, cevaplar şahane.

öpüyorum leyyam.

sevgiler.
www.misssgibi.com

disal dedi ki...

sebzeli tavuğun harika....tam ağızlara layık olmuş canım....

helede yanına pilavvv....ıımmhh..

ellerine sağlık....

cevaplarını keyifle okudum..tatlı dillim.....cevapların çok hoştu...

çok öpüyorum seni leyyalar......

Ayça dedi ki...

Ben ben ben... Ben senin yazılarını merak ediyorum... Her ne kadar sobeme geç kalmış olsan da ben yüzsüzüm hiç bişi olmamış gibi davranırım:))) Cevaplarına ayıldım bayıldım. Doğru kişiyi sobelediğimi biliyordum zaten:)) Blog dünyasının sana ihtiyacı var anacııımmmm:))

meleginmarifetleri dedi ki...

Süpersin sen leyya harika bir sobe cevabı olmuş bayıldım.
tabii yemekde güzel ellerine sağlık şekerim öpüyorum bay

sarı şeker dedi ki...

Seni biraz daha yakından tanımak...çok güzel canım.Samimi...içten...neşeli...
Valla sen yaz da ne yazarsan yaz...ben merakla bekliyorum canım benim.Yazılarını okumak,güne neşe ile başlamama neden oluyor.İstersen 40 değil,50 sayfa yaz...okurum,keyifle...
Tavuk harika görünüyor,afiyet,bal şeker olsun ama kilo olmasın:)))
sevgilerimle canım.

ÇiLeK dedi ki...

Umarım hayalin gerçekleşir,bizler de senin güzel atölyende ziyarete geliriz.
Çok öpüyorum seni.Sevgiler.