27 Ekim 2009 Salı

ekmek makinesinde brioche

brioche

ekmek makinesiyle birlikte ,bu arada bir evvelki postta yazdığım gibi mutfak gereçlerini hiç de sevmiyormuşum görüldüğü üzere:)))neyse...ekmek makinesiyle birlikte verilen tarifnamede nicedir gözüme çarpıyordu brioche . evvelce cafefernandoda gördüğüm tarifle elde yapmayı denemiştim ,hayli uzuuun soluklu bir macera olmuştu:))hoç onun da görseli tam bir facia!!

bu kez ekmek makinesinde denedim ve anladım ki o uuuuzun soluklu maceraya hiç gerek yokmuş..sadece şunu söyleyebilirim;bayıldık!! bayıldık!!

brioche

ekmeğin ipliğimsi dokusunu gösterebilmek için onun karnını yardım. biliyorum yine fecaat bir resim oldu:)) ama bu tür durumlar için daima yanlistemde tuttuğum cafefernando var:))onun görseli sanırım bu lezzeti anlatmaya daha muktedir ..

hmm tarifi yazmak lazım şimdi di mi? kitapçığımı kapıp geliyorum ben:))

60 ml süt
3 yumurta
140 gr tereyağ, ki o kadar tereyağı bana sürseler klodya şiffır olurdum:))
1,5 çay kaşığı tuz
3 yemek kaşığı şeker
430 gr un ( 4,5 su bardağı gibi bişey oldu benimkisi)
1 paket instant maya

malzemeleri sırasıyla makinenin haznesine boşaltıyorsunuz..brioche ayarını seçiyorsunuz..gerisi makinenize kalmış..tamı tamına 3 saat 50 dakika sürüyor pişmesi..

19 yorum:

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

süper görünüyor ellerine sağlık .sevgiler

Hansa dedi ki...

bu tezgahın üstünde alet sevmeme muhabbeti varya;
benim şu sıralar yana yakıla istediğim bir laet var katı meyve sıkacağı.Bizim işyerinin çok yakınında spotçu açılıyor ve açılışı gidiyor benim koca...adam indirmiş bi güzel fiyatları 250 lik sıkacak inmiş 80 e millet kapış kapış benim kocam almamış şiddetle istediğimi bildiği halde sebep : -İyi de hayatım sen tezgahın üstünde eşya sevmiyorsunki bu halinle indir kaldır yapamazsın ondan almadım :(:(:(

hunerlieller dedi ki...

hımmm pek lezzetli görünüyor ekmek..ellerine saglık canım.afiyetler olsunn.sevgilerimle.

tasarım mekani dedi ki...

nefis duruyor... bende bir makine almak istiyorum bakalim :) eline saglik olsun .. medinem

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık ilk fırsatta deniycem melek'te:))Kocaman öptüm..

GeCe dedi ki...

ekmek makinası almayı hep istiyorum da korkuyorum almaya da kilo alıcaz diye ne etcez bilmem sende böyle fotolar koyuyorsun

GeCe dedi ki...

ekmek makinası almayı hep istiyorum da korkuyorum almaya da kilo alıcaz diye ne etcez bilmem sende böyle fotolar koyuyorsun

yasemincelezzetler dedi ki...

merhabalar, ekmek gerçekten harika görünüyor, ben de denemek istiyorum. Yalnız sormak istediğim bir şey var. cafe fernando'nun tarifindeki tereyağı miktarı 340 gram, sizdeki 140.. Azaltarak mı kullandınız? 340 gram bana biraz fazla geldiği için, ekmekte problem olmadıysa ben de bu miktarda kullanmak istiyorum..

Aysultan... dedi ki...

Hansa kocaların,babaların işine geliyor böyle şeyler galiba ne dersin:)
Ablacım ben bu aralar acayip derecede ekmek makinhasına takmış durumdayım:)
alabilsem keşke :(
çok istiyorum çok miss ibi olmuş,eline sağlık...

Pembe Tatlar dedi ki...

Hımm süper gözüjüyor ellerine sağlık canım...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

TEL TEL ÇOK NEFİS BİR GÖRÜNTÜ ELLERİNİZE SAĞLIK BAYILDIM GÖRÜNTÜSÜNE SEVGİLER

Unknown dedi ki...

ekmek yapma makinasının fiyatı biraz pahalı oldugu için almamıştım.ama hep almaya niyetleniyorum.bu fotograftan sonra almak şart oldu.ellerine saglık.

Saliha dedi ki...

aplam ellerıne sGLIK,ben sık olmasada yaparım ama cok el oyalayıcı senınkı pratık olmus:D:D...uzun zaman oldu ugramayalı ama aplalar kardeslerıne kızamazlar dımı:P ınan cok kosusturuyorum ve cogu tarıfı taslaktan yayınlaya basıyorum:DD

sevgıleırmle..

Saliha dedi ki...

aplam ellerıne sGLIK,ben sık olmasada yaparım ama cok el oyalayıcı senınkı pratık olmus:D:D...uzun zaman oldu ugramayalı ama aplalar kardeslerıne kızamazlar dımı:P ınan cok kosusturuyorum ve cogu tarıfı taslaktan yayınlaya basıyorum:DD

sevgıleırmle..

yasemincelezzetler dedi ki...

Leyya cevabın için çok teşekkür ederim, şu anda senin tarifine göre hazırladığım ekmeğim makinemde, sonucu sabırsızlıkla bekliyorum.. yalnız hamur çok sıvı gibi geldiği için yarım bardak daha un ilave ettim ben, umarım sonucu değiştirmez..

yasemincelezzetler dedi ki...

Leyya yaptığım brioche harika oldu, tadı çok güzel.. Pişmesine 1 saat kala dışarıya çıkmıştım, eve bir girdim, muhteşem bir koku, kendi kendime komşulardan biri kurabiye yapmış dedim. Sonra bir baktım koku mutfaktan geliyor.:)Unu iyi ki eklemişim, çünkü mutfak tartımdaki bir problem sonucu eksik un koymuşum..tarif için tekrar çok teşekkürler..

La Madame Chapeau dedi ki...

Merhaba,

Cenk'in sitesinde, eski yazılardan birinin yorumlarına gömülmüşken, bir yorumunuza rastladım.

İyi ki rastlamışım; ne hoş bir blogmuş burası! Hoşuma giderek gözden geçirdim son dört-beş sayfayı...

Bir selam etmek, beğenimi bildirmek istedim.

Sevgiler,
Banu

beste dedi ki...

bende brioche'u ekmek makinasinda yapiyorum nefis oluyor:) afiyet olsun

tuba can dedi ki...

canımcığım yaklaşık 3yıldır moulinex marka ekmek makinası kullanıyorum en çok cevizli ekmek yapıyorum nerdeyse 2 günde bir birde tahıllı ekmek ve pizza ekmek yapıyorum nefis oluyorlar paylaşımın için teşekkürler hafta sonu bi deneyeyim