16 Nisan 2009 Perşembe

akıtma ,bazlama, krep de leyya ))

sevgili okulumun saygıya değer idarecileri afla geri dönen öğrencileri vize sınavlarından muaf tutunca bana da gökten 2 haftalık bir tatil düştü))

iki haftada osmanlıcayı söker,dilbilgisini yalayıp yutar,vizelere gireceğim korkusuyla tutuşup deli gibi topladığım ders notlarını da sıvı niyetine üstüne içerim tarzında birsürü plan proje yapmıştım ama birden bire ev hayatına geri dönünce işler hiç de sandığım gibi ilerlemedi..ilk günler amaaan dur hele şurda iki gün dinlen başlarsın diye pıs pıs içimde konuşan içses beni 6 gündür oyalıyor bi güzel..ilk günler hafta sonuna denk geldiği için çoluk çocuk ev hali vs derken geçip gitti.hafta başı çocukları okula götürüp eve döndüğümde ohh bu gün evdeyim ,dahası yalnızım...tadını çıkarmalıyım deyip serildim tv karşısındaki üçlüye..aslında daha evvel hiç de alıcı gözle bakmadığım bu koltuk bugünlerde aşk gibi sevda gibi kanıma işledi))birbirimizi yeniden keşfettik..ben ona yayılıyorum ,o beni sarıyor..elimde kumanda,yerde soğuyan çayım,ağzı açık ayran delisi modunda bilimum absürt kadın programlarını izliyorum...dahası kimi zaman yorum yapıyorken kimi zaman ağzım kaykılmış bir halde gülüyorken,kimi zaman da küfrediyorken buluyorum kendimi..

misal müge anlıyı izlerken arada gözlerim dolsa da çoğu zaman katillere ,kızı kaçıranlara vs ağız dolusu iyi niyet!!!sunuyorum..

esra eronu izlerken gevriyorum..çenem düşüyor))cixx emmi bu kadın sana gelmez...hopp teyzee nedecen bu yaştan sona kocayıı!!anam anam anam ne güzel kızsın sen başka taliplerine bak!!oğlum daha gençsin az dursaydın ne hemen düştün tv lere karı isterem diye!!emmi bak bu kadın seni para için istiyo dikkat et hıı!!!yok !!cixx!! elektrik alamadı kadın ahanda şurya yazıyorum))bu iş olmaz..bak bunlar yakıştılar.tmmdır!!ayy emmi bu kadın seni yutar yutaaar!!ilh tarzında mütemadiyyen yorumda bulunuyorum.eskaza stüdyoda olsam kesin atarlardı beni))


hı bi de seda sayan var ki o ayrı bi gezegen)geçende memleketin en popüler çiftlerinden birini ağırlıyordu.kim onlar...***safiye ve faik ikilisi ***(safiye star ya o bakımdan yani))naptılar yaptılar üç kadın faiki yerlerde süründürüp safiyeye ilanı aşk ettirdiler..ama faikin (kesme işaretine gerek görmüyorum ) dişlerini sıka sıka bir ilanı aşk edişi vardı ki ...programdan sonra safiyenin sağlığı konusunda ciddi şüphelerim oldu..acaba iki gündür münasebetli münasebetsiz hiç farketmez bir programda safiyeyi gören varmı))dıp dıbı dıp dıp!!

(tmm tmm biliyorum..kendimden utanmalıyım..bunlar da izlenecek şeyler mi?buhrandaydım ne yaptığımı hatırlamıyorum))

lostun ucunu kaçırdığım için izleyesim yok..zaten akşamları tv izleyesim de yok) ..oğlanı uyutup kızım test çözmek için odasına geçtikten sonra (ki kendisi memleketin en iyi dersanelerinden birinde son derece indirimli eğitim hakkı kazandı..süpper zekam benim.aynı ben))ben de odama giriyorum.bütün ders araç gereçlerim burada olduğu için herkes benim burda ders çalıştığımı sanıyor.bense bir elimde makas bir elimde kumaş hatta dişlerimin arasında toplu iğneler habire kesip dikiyorum..arada eşimin yaklaşan ayak seslerini duyunca herşeyi fırlatıp dibimdeki kitabı alıp okuma mizansenine geçiyorum))eşim odaya bakıp ''burası it oynamış yonca çayırına dönmüş'' derken ben gözlüklerimin üstünden dalgın bakışlarla ''hıı arada sıkılınca öle iki dikiyorum işte dee ondan'' filan diye geveliyorum)))inanıyor mu ?

yani şu yaştan sonra kitabın arasına tommiks teksas saklayıp okuyan çocuklara göndüm ya helal bana))neyse ama bugün bayağı bi vicdan yaptım .içsesi de haşladım bi güzel..yarın cuma toplantısı var.bizde...onu da atlattıktan sonra köp...ler gibi çalışcam söz)))))



akıtma ,bazlama,krep.artık daha ne ismi varsa bilmedigim şu yaratığın tarifini yazıp gideyim ..altı ay daha özlemezsiniz beni bu yazıdan sonra herhalde))

1 su bardağı un (bildiğimiz paşabahçenin en klasik su bardağı )
1.5 su bardağı süt
3 yumurta
1 çay kaşığı tuz

bütün malzemeleri derin bir kasede biraraya getirip çırpma teliyle hiç topak kalmayacak şekilde çırptım.24 cm lik tavamın dibinde bir çay kaşığı kadar tereyağı eritip kepçeyle krep hamurunu tavanını ortasından başlayıp kenarlara doğru gezdirerek döktüm.tavayı sallayarak hamurun eşit miktarda yayılmasını sağladım .sonra hooplatarak çevirmeye çalıştım kimi zaman oldu bazen de olmadı))spatuladan yardım aldım)
öyle böyle 8 adet krebimiz oldu.doymadık..hatta erken bitirenlerin gözü hala yemekte olanların tabağına takılıp kaldı..(iyiki hatırladım bunu.yarın ölçüyü iki katına çıkarıp kahvaltıda sürpriz yapiim canlarıma..)


29 yorum:

Unknown dedi ki...

leyya'cım
öncelikle anlatıklarını yani koltuğunseni sarmalama kısmı bana çok uydu.Ama kadın programalrı yerine ben kendimi filmlere verdim.Arada bir kalkıp evle ilgeliniyorum.Sadece sende değil tembellik yapma isteği hepimizde var.bu arada krepler çok güzeller ellerine sağlık
Sevgiler

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Kaygana veya cızlama da denir bizde :) Ellerine sağlık... Derslerinde kolaylıklar...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

onu bunu geç,bana hemen krep yap krep, of gecenin yarısı nasılda canım çekti be. hain misin nesin anlamadım ki:)

beyamca dövcek seni he,bak yine alır makinanı elinden:P

otur çalış kızım aa:P:P

Adsız dedi ki...

Bir de bunun adina Isvicre'de omlet diyorlar:) Cok lezzetli görünüyorlar, ellerine saglik canim. Sevgiler.

Tijen dedi ki...

Hadi kolay gelsin Leyya! Biz de seni özlemişiz...

GeCe dedi ki...

bayılıyorum yazılarına bende yayılıp en saçma programları izlemek istiyorum banane
kolay gelsin sana canım

karamel mutfak dedi ki...

akıtma krep burdaki ismide billini harika bence her şeye uyum saglıyor tatlıyada tuzluyuda eline emegine salık.

simayhobievi dedi ki...

tarifin resmi yebi yebeni diyor ama pc nin camına yapışamam eline sağlık öğrencilik ise çooook zor bir dönemdesin bir moduna girsen kim tutar seni olursun canım azmin elinden bişeycikler kurtulmaz bilirsin gayret et birazcık sevgiler başarılar

Gönül dedi ki...

ahahahahah çok gülüyorum kıs ben sana..bi gün eşin gelirken korkudan ağzındaki topluiğneleri yutarsan bi yerlerinden çıkarmak zrunda kalırlar:))))) gündüz dikişini dikip akşam ders moduna girsene böyle danger işler yapmasana:)))) öpüyorum bebişim sevgilerimle..ayyyy unuttum kıs ne tarifin vardı :))) hee krepppp oda pek güzel görünüyor ellerine sağlık

aNNePeRi dedi ki...

çokkkkk iğne yutmuş biri olarak gönülün uyarısına katılıyorum.Yok gizli yapacaksan da iğneleri ağzında tutma bari :)İçsese selam bir huzur versin diyorum :) Allah yardımcın olsun :)

made in funda dedi ki...

yarın ki kahvalatıda ben de yapayım.aklıma getirdiğin iyi oldu canım.benim çocuklar da bayılıyorlar.eline sağlık...

Ayca Karaoglan dedi ki...

ohhh yarasın sana tatil :) walla bizim burada bir abimiz var. afla geri döndü ama gazi'nin idarecileri vizelere soktu afla dönenleri :) krepler de ne gözel olmuuuşş :) artık yarın sabaha kısmet :)

TAZENANE dedi ki...

Ah o ne güzel görüntü.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.
İyi hafta sonları.

karamelam dedi ki...

canım bizim orda da cızlak denir. bayılırım ben. şu sıralar normal un yerine kepekli un kullanıyorum vicdan azabı çekmemek için. eline sağlık derslerde de başarılar.

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

güldürdün beni leyyacım.herkesin bir dönem kendini saldığı oluyor.aslında buda bir ihtiyarç.vücudun relax olmaya gereksinimi var değilmi?amaaaa dersler beklemez.sana kolay gelsin cnm.

sarıseker dedi ki...

İşin en eğlenceli kısmı,odanda geçirdiğin zaman olmalı:)))gizli gizli dikişler falan...ne zevklidir kimbilir.Ayy bende mi okula başlasam ne:)))
Sevgi ile mucxxxx:)))

Ayse Pamuk dedi ki...

Pek bir lezzetli oluyor bende yaptım ellerine sağlık

made in funda dedi ki...

ANIM SORUNUMU HALLETTİM.ESKİ ADRESİMDEYİM YİNE.SEVGİLER ,,,,

Adsız dedi ki...

ne hoş 17 yıl sonra okulunuza geri dönmwk.benimde yarım bırakılmış bir okulum var.belki de dönmek için 17 yıla ihtiyaç vardır.hayırlı olsun:)tez vakitte bititn inş.
tugbakbeyinan.blogcu.com

Bal küpü dedi ki...

Bizde akıtma deriz, ellerine sağlık :)
Bu arada hem ev, hem çocuk, hem okul hayal edemiyorum, Allah kolaylık versin, arada yaymak hevesi gelmesi normal yani :)

Bal küpü dedi ki...

Bizde akıtma deriz, ellerine sağlık :)
Bu arada hem ev, hem çocuk, hem okul hayal edemiyorum, Allah kolaylık versin, arada yaymak hevesi gelmesi normal yani :)

elma şekeri dedi ki...

Evet dahiyim cünkü senin kadar mükemmel blogunda geziniyorum.

Mükemmel ötesi arkadasim yorumun icin cok tesekkür ederim.

ipek dedi ki...

Leyya'cım bende hhastalık iznim boyunca bakınmıştım sabah programlarına. Evlere şenlik hepsi. Şu bazlama mıdıri akıtma mıdır, krep midir ağzımın sularını akıttı.

peynir hösmelimi dedi ki...

harika olmus ellerine saglik.
Sevgiyle mutlu kal.

NiNo dedi ki...

nerdesin ya :(((

NiNo dedi ki...

varya sanki biri beni analtmis yazinda :) hele esinin odaya girdigi anki senin durum ayni ben puhaaaa :DD akitmayada bayilirim he unutmadan diim :D

Kul dedi ki...

Su bardağının tipini vermeniz bilhassa güzeldi..Evet bardaktan bardağa fark ediyor ölçü..(=
Elinize sağlık..Krep acil durum kurtarıcıdır bizim evde..Ekmek almaya üşenilince..(=

Baki selamlar

Adsız dedi ki...

Bazlama cok güzel görünüyor ellerinize saglik .Cok güzel tarifleriniz .iyi aksamlar .Banada beklerim.

mutfakcini dedi ki...

akıtma krep bazlama ortak noktada buluşmak zor oluyo bazen :)hep aynı senaryo,"sen nasıl yapıyosun bazlamayı".tarif verlirrr."ee o akıtmaa" :)) ellerine sağlık.çok severim çokkk.