5 Haziran 2008 Perşembe

biri bana gelsin... ve Profiterol


son günlerde dilime bir şarkı takıldı.çocuklar artık gına geldiğinden beni görünce kaçışıyorlar..

biri bana gelsin , o da sensin
beni kırmış olsan da (o ho hoooo!!!:)))
ikimizde aşık bi tek farkla
benim ki biraz fazlaaaa( o ho hooooo:)))) bu kişisel durağım))

ben bile bıktım ama adam yani ferhat göçer öyle bir söylüyor ki .bayıldım...

neyse yine şu sıralar evi karınca bastı.her gece yatmadan evvel 'Allahım ne olur beni kurtar bunlardan' şeklinde karınca duası yapmama rağmen hala burdalar.(demekki duamın kabul saati gelmedi henüz)..sanırdım ki ,karıncalar evden yürüttükleri erzağı dışarıya taşırlar.ama dün ki gözlemim sonucunda dumur oldum.neden gözlem yaptığımı da birazdan anlatayım...gözlemlerim sonucunda bu meretlerin evden dışarıya değil, dışarıdan bizim eve erzak taşıdıklarını gördüm.resmen dumur oldum.yakında evden çıkın diye bize protesto da gönderir bunlar....

gözlemleme nedenime gelince karınca ilacı istediğimiz eczacımız bize boşver yenge sen yün koy kaçarlar dedi.haydaa nerden bulabilirim ki yünü ben şimdi.gidip köyden koyunu yakala çek yol tüyünü adamı tekmeler valla:))eve geldim baktım bizim alt kat sakini çeyiz sandığını dökmüş,içinde neler var dersiniz...yün yastıklarrrrrrrrr!!!!onları da açmış yaymış bahçeye.hemmen bi tutam alırsın yukarıya koşarsın girdikleri deliğe tıkayıp seyre başlarsın .önceleri şaşırdılar,altından üstünden kurcalamaya başladılar.kısa zamanda bi karınca ordusu birikti mi yünün başında.hah hahaaaa giremiyorsunuz demiiii diye zevkten dörtköşe onları izlerken bi kaç saat sonra baktım yine içerdeler.bunlar içerde kalanlar olmalı dedim ama değilmişler. harçları delip delip yine girmişler...köşe bucak harç yığınlarıyla dolu.evi yıkacaklar başıma bişey değil..termit kılıklılar..pehhh yünmüş kendim koydum kendim huylandım!!! ama yine de daha dahiyane fikirleri olan varsa denemeye hazırım:)))
yine şu sıralarda sevgili kistim ve de fibrokistlerimin tedavi süreci devam ediyor.dün tv de dinlediğim pek saygıdeğer ERKAN TOPUZ hoca fibrokisti olan bayanların çok bol semizotu tüketmelerinde fayda olacağını ,yanısıra lahana ,karnabahar,brokoli ve de yoğurt tüketimini de arttırmaları gerektiğini beyan etti....duyurulur...
gelelim son güne;

rutin cuma toplantılarımızda sezon finalini yaptık bugün...sipariş üzerine profiterol yaptım ama hiç özenmek gelmedi içimden.poflaya oflaya yaptım hatta)))çok yorgundum çünkü pazar günki okul kermesi için sürekli çanta dikmekten ...umarım üç on paraya satıp beni çanta dikmekten soğutmazlar sevgili okul aile birliğimizin değerli mensupları....
profiterol tarifini yazıp gidiyorum;

1 su bardağı su:))
100 gr margarin
4 çay kaşığı purda şekerini
ocakta kaynamaya bıraktım.kaynayıp margarin tamamemen eridiğinde bir su bardağı unu ekleyip hızlıca karıştırdım.pütürsüz bir şuale hamuru elde edinceye kadar karıştırmaya devam ettim.tabii bu aşamanın fazla sürmemesi gerek...
ardından ocaktan alıp biraz soğuttuktan sonra 4 yumurtayı her seferinde bir tanesini kırıp karıştırmak suretiyle hamura yedirdim..her bir yumurtayı eklediğinizde hamur vıcık vıcık bir hal alıyor endişe etmeyin karıştırdıkça kıvamını buluyor...
yumurta işlemi bittikten sonra iki tatlı kaşığı yardımıyla yağlı kağıt serdiğim tepsiye aralıklı olarak dizdim.bu işlemi sıkma torbasıyla yaparsanız toplarınız daha düzgün şekil alacaktır ama ben kim uğraşacak şimdi torbaya doldur sık bi de onu yıka pakla dediğim için hilkat garibesi tarzında pişirdim... toplarımı önceden 180 derecede ısıttığım fırına atıp kapağını hiç açmadan yaklaşık35- 40 dakika kadar pişirdim.yine kapağı hiç açmadan yatıp uyudum:))
bu sabahta

1 litre süt
5 yemek kaşığı un
1 yumurta sarısı
1 su bardağı şeker

kaşığın yarısı kadar tereyağı karıştırıp ocağın üzerinde mikserle kıvam alıncaya kadar pişirdim. çırparak soğuttum...fırında uyuyan topları alıp ortalarından bıçakla ayırdım ve içlerine bu muhallebiyi doldurdum yine kaşık yardımıyla.ben muhallebinin dışarıya pörtlemiş halini sevdiğimden bolca muhallebi kullandım.en son olarakta ocakta benmari yöntemiyle erittiğim nutellaya az sıvıyağ ekleyip sürülecek kıvama getirdim ve toplarımın üzerine fırça yardımıyla sürdüm...

15 yorum:

Feyza Fidan dedi ki...

Canım bacım yaa çok güldüm senin şu karınca savaşına,geçen yıl aynı dertten muzdariptim, amma çevrem hep '' aman karınca evin bereketidir sakın kaçırma, incitme ''dediğinden elim kolum bağlı oturdum bir müddet. Öyle çalışkandıki benim takımda tee 3. kata yani bana vızır vızır trafik yapmışlardı..Neyse efendime söyliyim alt komşum (tabiiki ondada vardı karınca sürüsü) kızının bezinin içine de sirayet edince dayanamadı evini ilaçlattı ve o gün bu gün karınca savaşım bitti :)))
Küçükler ama görünce kaşınıyorum birde temiz hayvanlar ama yemeğe falan girince iğreniyorum Allah günah yazmasın :(
Kıssaca, ilaç firmaları artık yeni ilaçlama yöntemleri bulmuş; kokusuz, kabı çanağı boşaltmaya,sonradan yıkamaya gerek olmayan , aynı gece evde uyuyabildiğin ilaçlarla buncağızlardan kurtulabiliyorsun..
İnşallah faideli olabilmişimdir Leyyam'a :)))
Profetiroller enfess, ellerin dert görmesin..denemedim hiç ama inşallah kısa zamanda denerim, hele bi 3-5 kilo daha veriyim :(((
Kocaman öpüyorum seni canımcım,

Papatya Prenses dedi ki...

öncelikle bu fotoları görünce depresyonum azdı resmen hıhhh
dedim bu hatun benim aşık olduğum lezzeti yapmış ve beni çağırmamış. valla yıkcaktım ortalığı. e kısmen yıktımda zaten:D neyseki toplantı sende değilmiş:)))

gel gelelim şu gıcık karıncalara!mübarek hayvanlar bizim mutfak fanyaslarını yedi bitirdiler resmen. bide çalışkanlarmış hadi canım ordan bunlar resmen hırsı temsil ediyor. aaa ben bulamadım çözüm yolunu. ama fezya nını çözümü iyiymiş. bakalım nolcak:)

Ayse Pamuk dedi ki...

Profiterol bir harika olmuş şöyle atayım ağzıma 2-3 dane.Karınca derdi bendede var günah diyorum ilaçlamayayım ama olmuyor hep buzdolabının etrafında dolanıyorlar ödüm kopuyor içeri girecek bir tanesi diye.En iyisi ilaçlamak başka çaresi yok!

papatya68 dedi ki...

selam
ellerine sağlık canım profiteroller bir harika ve benim favori tatlım olur kendileri görünce içim çekti ayyyy:)
ayrıca çantalar ve resimler şahane emeğine sağlık maşaallah sevgiyle kal bende bekelrim
papatya68.blogcu.com
papatya68.blogspot.com

yeşim dedi ki...

çok sevdim kurişi çok tatlı bu arada da çok güldümm


sevgiler canımm

zerrin - misss dedi ki...

Leyyam benim, öldüm gülmekten..

Ben de aynı derdi yaşadım. limonla çözdüm. Limonu bir filenin içine koydum veya bir bezede dolayabilirsin. Onu düşmanın geldiği yere koy.

Gelmez oluyorlar. sevmiyorlar sanırım limonu. ya da buradakiler sevmiyo bilmiyom. :)

öpüyom yanaklarından.

http://www.misssgibi.com

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Leyyacığımmm annemde bir dönem savaş vermişti karıncalarla... Bir parça pamuğu gaz yağına batırıp muhtelif yerler bırakmıştı... Ama sonuç alabilmişmiydik hatırlamıyorum...

Profiteroller nefis ban da yaparsan hemen sana gelebilirim :)

Ellerine sağlık sevgiyle...

aNNePeRi dedi ki...

Çok şükürrrrrrrrrrrrrrrrrrr :)Uzun zamandır sadece bloğuma gelen yorumları yayınlayabiliyodum.Ne arkadaşları ziyaret edebildim nede bişey ekleyebildim.Çocuklardan biri annemde olunca bugün fırsat bu fırsat bir gezeyim dedim.Lavantin'e bakarken Leyya'nın yorumuda yanlışlıkla silinenler arasında görünce.Leyya dönmüşşşşşşşşşşşşşş dedim koştum geldim :)Hoşgeldinnnnn çok sevindim.Bidaha gitme!(lütfenn :) )Bu arada Allah'ım ne temiz kalpli kızım yaaaa hep bir ümit vardı içimde tü tü tü maşallah bana :))
çokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk çokkkkkkkkkkkkkkkkkkk sevgiler :)

sofraozlemi dedi ki...

biri bana gelsin e o benim:)ben gelirim canım.. şu profiterolden yemeğe...
nefis olmuşlar vede ayrıyetten çok severim..ellerine sağlık..
ayrıca dönmene pek sevindim holeyy be...:)

şu karınca olayına bende çare bulamamıştım ne ettiysem yok.cık.sonunda taşındım ve kurtuldum :)tavsiye ederim..
sevgileirmle

Bir Anne dedi ki...

Eger bulursan (artik sen diyebilirim degil mi:))) bir care karincalar icin, ben de bileyim arkadasim, bende de var bir yigin zira. Limon filan de ise yaramiyor, simdiden soyleyeyim, ilac da sokmedi benimkilere:)

Ozenmeden yapilan profiterol harika olmus valla.

O sarkiyi ben bilmiyorum:( Hic TV filan izlemeye firsat olmayinca, boyle gundem disi kaliniyor maalesef:(

NnEvV dedi ki...

ben gelebilir miyim mmmmm o profiterolleri yemeyeee :)

yildiz dedi ki...

Sana gelmeni istedigin biri ben olabilir müyüm acep?
Ama karincalardan kurtul da öyle geleyim,gerci eve dadanan karinca bereket getirirmis derler...
Ellerine saglik Leyya´cigim,güzel bir pazar gecirmen dilegiyle,sevgiler...

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

merhabalar bende söyle buloglarda dolaşırken sanırım papatya prenssesten sonra size yolum düştü karınca savaşınızı bende sevgili feyza gibi gülerek okudum neden gülerek dersen arkadaşım bende gecen sene aynı olayı yasadım benim evim yeni bir bina ve inanmıyacaksın balkonda fayansların arasından çıkıyorlardı delioluyordum artık kim ne derse dener oldum ama son care her gun limon ve tuz döktüm
sanırım o sıcaklarda hayvancıkları yaktım sanırım çok caniyim rabbim affetsin ama feyza gibi bende sözünden bile huylanan biriyim ığğğ allah kolaylık versin sen hemen başla arkadaşım limon suyu dökmeye yanlız ben 5 ayda kökünü kuruttum haberin ola :)=)) sevgiler sevil

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

ahahahah çok güldüm yazına...ben karıncaya karşı ne yapıyordum die düşündüm...hani cam siller varya onun içine çamaşır suyu koyup fısfıs heryere sıkıyordum çamaşır suyunu..kokusundan baygınlık geçiren karıncalar yollarını yani güzergahlarını değiştiriyorlardı birde onu dene:))))profiterol süper olmuş ellerine sağlık sevgilerimle öpüyorum..haaa çantalarında çok güsel olmuşlar..satılır satılır merak etme

Adsız dedi ki...

Profiterol süper

karıncalar ayrı mesele.Çözümünü

http://fotohayat.blogspot.com/2007/06/karncalardan-kurtulmak.html

bu adreste görüp uyguladım .Tavsiye ederim