6 Ocak 2008 Pazar

ölümüne çikolata krizi ve cenk amcanın brownie'si



Ne zaman ölümüne çikolata krizim tutsa ilk baktığım yer CAFEFERNANDO (kusura bakmayın Lulum yok, anca bu kadar link ekleyebiliyorum, Ben geldim ve yazıya el attım efendim:)) ))..çoğu zaman bakarken bile kabaran iştahımı susturmaya yeten resimler bu kez beni harekete sevketti.bir nutella kavanozunu her şekle sokan ,her tatlıya kapak yapan cenk bey çikolatanın dilinden iyi anlıyor doğrusu:))
geceden beri çikolatalı hemde ölümüne çikolatalı bir tat isteyen canımın içsesi ancak şu saatlerde vuslata ermek üzere dolaptaki brownie’nin soğumasını bekliyor..ama bi sorun var; mutfağa gitmeye korkuyorum,çünkü dolabın yanında bütün zamanların en çikolatacı kızı, simbatın lambadaki cini gibi iki elini göğsünde birleştirmiş nöbet tutmakta:))

_olmadı mııı?daha olmadı mııı?hala olmadı mııı??
_ayyyy!nedir bu senden çektiğim yaww.çikolataları eritirken karşımda gözleri büyüyen bendim demi?
Brownie yapmak üzere malzemeleri hazırlarken bayramdan artakalan çikolataları kullanmak istedim.bunun için de bizim çikolata cininin deposuna başvurdum.o andan itibaren eğer bu kek bişeye benzemez de o çikolatalar heba olursa diye büyümüş büyümüş gözbebeklerindeki tehditkar bakışları sürekli üzerimdeydi..yoğun kamera ışıkları altında çalışır gibiydim lafınözü)
_sen endişelenme annecim bak cenk amcandan!!! aldım tarifini .o bu işi iyi biliyor,her şey yolunda gidecek. Kasma sen:))
Neyse şükür ki her şey gerçekten yolunda gitti.görüntü açısından sonuç istediğim gibiydi ama tat açısından yorum yapmak için az daha beklemem gerek.hah haa biraz da intikam duygusu mu var nedir.beni strese sokan o bakışlardan intikam alır gibi gibiyim:);
_efendimmmm anneciiim!!hııı brownie’mii? yok annecim daha olmadı!!!biraz daha beklemek lazımmıııışşş!!!cenk amcan en az yarım gün bekletin diyooo:)


sonunda muradımıza erdik tabii.yazı taslakta beklerken biz de bol çukuçukulu brownie'mizi yediiik yediik yediik.ama bi sorun var,bu ölçüler bizi kesmedi.bi dahaki seferinde iki katına çıkarsam diyorum.çocuklar size tşk lerini sunarlar cenk amcaları!!





Malzemeler

250 gr bitter çikolata, doğranmış
125 gr tereyağı
1 1/2 su bardağı şeker
4 yumurta
1 çay kaşığı vanilya özütü
3/4 su bardağı + 2 çorba kaşığı un
1/2 çay kaşığı tuz
160 gr sütlü çikolata
1/4 su bardağı fıstık

Yapılışı
Fırınınızı önceden 180C’de ısıtın. 20 cm’lik kare bir pişirme kabını yağlayıp, kabın bütün kenarlarından 5′er santim dışarı sarkacak şekilde parşömen kağıdı serin.
Tereyağını ve bitter çikolatayı benmari usulü eritin. Oda sıcaklığına gelmesini bekleyip ardından şekeri ekleyin ve çırpın.
Teker teker yumurtaları ekleyin ve çırpmaya devam edin. Ardından vanilyayı ekleyin ve karıştırın.
Un ve tuzu çok karıştırmamaya özen göstererek bu karışıma ekleyin.
Fırın kabına boşaltıp üzerini spatula yardımıyla düzleyin ve 35-40 dakika pişirin.
Fırından alıp oda sıcaklığına gelmesini bekleyin.
Sütlü çikolatayı benmari usulü eritin ve 5-10 dakika bekleyin. Ilık çikolatayı brownienin üzerine dökün. Tepesine de fıstıkları serpiştirin ve çikolatanın sertleşmesi için buzdolabında bekletin. Soğuk servis yapın.

11 yorum:

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

sen iç seslere kulak verme bak baştan çıktım çıkacam biraz uzak mı kalsam ne yapsam
ama çok güzel
ne diyim bir iç çekiyor ve gidiyorumm

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim
eee bukadar guzel goruntuden sonra bende olsam ellerim gogusumde beklerim dolabin yaninda yaniiii:))
afiyetler olsun
iyi pazarlar

www.yenitadlar.blogcu.com

Cenk amcanız dedi ki...

Merhabalar Cenk amcanız geldi! Çok hoşuma gitti yazınız yalnız amca değil de abi desek? Zaten 30 yaşıma girdiğimden beri yaşlanmış hissediyorum :) Tariften memnun kalmanıza sevindim. Tekrar afiyet olsun!

elmaşekeri dedi ki...

cikolatami hani nerde yapma walla krize girdim elmasekeri özünde sekerdir beni gecmisime döndürme ,beni sekerlenmemis elma gibi koyma burda banane bende istiyom.Ic sesime kulak veriyorum ve mutfaga kosuyorum hade hade hade byee

disal dedi ki...

öyle ballı anlatmışsınki aklımda yokken aklıma düşürdün...al bakalım..çikolatada yok....
bayramdan kalma hiiç yok....

ah sen...varya...sen....

ellerine sağlık...görüntü harika ....

Papatya Prenses dedi ki...

Ablaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa bunu bana nasıl yaptın söyle çabuk :'(
Ben ki Cenk Abinin bütüüün çikolatalı tariflerine öyle uzaktan melüüüll melüll bakan garip bir Luluyum,bir de kalktın beni sırtımtan vurdun bee:'(

Valla çok enfesss görünüyor,ellerine sağlık canım.
Lütfen bir daha ki yapışında ben de olayım sen de, yoksa siteni blog aleminden silerim.(Allahım tehdite bak:))

nino dedi ki...

benimde denemek istedigim bir lezzet bu henuz vakit bulamadim ama guzel demi :) ellerine saglik canim

Aynur dedi ki...

DAVETIYE

Merhaba arkadaslar bu gün saat 14.00 te Türkiye saati ile 15.00 te AYYA Bayan blogcular kahvesinin acilisi var.Tüm blogcu arkadaslari davet ediyoruz,buyursunlar. Aynur Yaren

www.ayyachat.blogspot.com

ZeYnEp dedi ki...

nefis olmuş hakikaten,ellerinize sağlık...
inekli tabağada bayıldım:)))
inekler tatlıları yiyip bol süt yaparlar şimdi dermişim:)))ay çok kötü bi espri oldu dimi:(((

öpüyorum,sevgiler

sarı şeker dedi ki...

yaaa,hakkaten arkadaşlar haklı yanii:)))
sen de çok açık sözlüsün valla...bravo...intikam duygun çok güçlü,tebrik ederim:)))
ama sayfanı kapatma,boşver:)))sen çok tatlısın canım.tatlı tarifleri vermeye devam et...
anlatımın,yaptığın tatlılardan daha tatlıııı.seni seviyoruuuuummm şeker:)))
sevgiler.
haa,not:sarı şeker,bi arkadaşımın taktığı addır.ama senin arştırmacı-blogcu ruhun buluver miş:)))

ezgi uğurlu dedi ki...

leylacım yorumun için çok tesekkür ederim canım.çok tatlısın:))
browni harika olmuş.kuru kahvemin yanında nede iyi giderdi şimdi:((
ellerine saglık canım.ama ben browninin tabagına bayıldım.çok güselllmişşş.
sevgiler