25 Aralık 2007 Salı

mr hyde halt etmiş.doktor jivago inn))


hayatımda yaptığım ikinci ,ama gönül rahatlığıyla ikam noktasında ilk baklavam bu:))ilk denemem çok iyi başlamıştı paketin üzerinde yazan herşeye harfiyyen uymuş, hiç adetim olmamasına rağmen neredeyse bir operatör hassasiyetiyle çalışmıştım..fırına girinceye kadar herşey çok iyi gidiyordu ,erkenden öhüm öhümmm!!havalarına girmiştim bile:)ama 25. dakikada fırına bir göz atmak için gittiğim mutfaktan sürüngen modunda çıktığımı hatırlıyorum..tmm mutfakta herzaman başarılı sonuçlar almaya alışkın olmayabilirim, ama işin içinde 600 gr tereyağ,250 gr şamfıstık içi filan olunca ve bilhassa malzemeleri aldırırken ceviz nene yetmiyo,bu kadar tereyağını bana katsan marlon brando olurum tarzında muhabbetler de tepemde demoklesin kılıcı gibi sallanırken, sen kak baklavayı yakk!!ama nasıl olur paketin üzerinde 180-200 derecede 45-50 dakika pişirin yazıyordu...benimki 180 derecede 25 dakikada yandı bitti külolduuuu!!üzeri kararmış olan baklavayı atmadım tabii tepesinden 3-4 yaprak ayırıp şerbetledim ,melezimsi ve oldukça sert ama lezzetli bişey oldu.ve işin garip tarafı bunu yiyen bütün erkek milleti (eşim dışında, çünkü o çok pişmiş hiçbir gıda maddesini sevmez,dün de anlattığım gibi):) çok beğendi, hanımlar ise ı ıhh!!
neyse ilk şoku atlattıktan sonra başıma gelecekleri bilirmiş gibi iki paket aldırdığım baklava yufkalarının ikincisini açtım. bu sefer doktor jivago gibiydim:))ilkindeki mr hyde gibi ürkek davranmadım.hah haaa!!işte sonuç yukarıdaa.şamfıstık yerine ceviz kullanmak durumunda kaldım))dereceyi 170 e düşürdüm bir de üzerinde yazan şerbet miktarını arttırdım..neyse ben

ölçülerimi yazayım en iyisi;

1ooo gr lık hazır baklava yufkası
500 gr tereyağ
200 gr kadar ceviz
5.5 su bardağı şeker
4.5su bardağı su.
4-5 damla limon suyu

paketin üzerinde zaten ne yapacağınız yazılı sadece ısı değerine ve şerbet miktarına dikkat edin o kadar. böylece kem küm etmeden gönül rahatlığının yanı sıra ,kasım kasım kasılaraktan ikram edeceğiniz baklavanız hazırrr.yaşasın doktor jivagoo.mutfakta mr hyde olmak işe yaramıyormuşş:))
hıı bir de yanlış anlama olmuş sanırım yorumlardan anladığım kadarıyla. otencerede pişmiş olan kuzu eti değildi,''kuzuların sessizliği ''eşimin gözlerindeki ifadenin küçük bir benzetmesiydi))

1 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bak zaten tatlı yok evde yapamıyorumda. Canım çekti beee :'(

Ama öyle böyle çok güzel olmuş canım ablam,ellerine sağlık,yiyenlere afilet olsun:)