14 Şubat 2011 Pazartesi

hay bin kunduz kurabiyesi!!


evet dün gece ve bu sabah karşılaştıgım zinir bozucu olaylardan sonra kurabiyenin adını ''hay bin kunduz kurabiyesi'' koymaya karar verdim:)aslında çok daha okkalı şeyler geçti içimden ama nimettir,münasip düşmez...

neyse dün gece önce yemek yezegeni sitesinin kurucusuna, ki ne uğraşlarla buldum mailini o da ayrı bi gezegen ya:) iki adet ikaz maili gönderdikten sonra hatırladım kiii bu gezegen vakti zamanında yemek bloglarına gelin çatımın altında toplanın,böylece hem tariflere daha kolay ulaşır, hem birbirinizi daha kolay bulursunuz hem de trafiğiniz artar demişti...o vakitler pek bi sazanmışım ki seyirtip üye olmuş, banner kodunu da sayfama yapıştırmıştım...hay ben o kodun!!!gece ciyaklarken aklıma bu kod geldi Allah tarafından:)bana kalsa debelenir dururdum...neyse kodu buldum kaldırdım.sorun halloldu...bloğumu o kötü niyetli gezegenin işgalinden kurtardım inşllh...şayet sizlerden bu hataya düşenler varsa ,o kodu bulup silsinler ,aksi takdirde bi geceyarısı benim gibi ciyaklamak durumunda kalabilirler...bu arada herkeslerin kandilini de kutlayıp sosyal mesajımı burada noktalıyorum...

ikinci şok!!!bunca zaman aradan sonra arşivimde biriken fotograflar arasından en çok sevdigim haşhaşlı çörek resmini bulayım da ''independence day'' kutlaması yapayım dedim...haydaaaa resimlerim yok!!!!sen beyza pcnin hafızasında fazla yer kaplıyorlar diye tut resimlerimi  harici belleğe at!!!nedir sanki ki ,her biri 1.5 MB. cık resimler:)okuldan gelsin biiii ...neyse kala kala son pişirdigim kurabiyelerin resimleri kalmış ..kısmet artık, kutlamayı kurabiyeyle yapacağız:)


sayacağım malzemelerin çoğunun son kullanma tarihine ramak kalmıştı:)ama buna rağmen enfes bişey oldu..

yarım paket margarin
9 yemek kağışı toz şeker
2 yumurta (birinin sarısını ayırdım,hiii hala dolapta !!!kesin taş olmuştur:)
1 kabartma tozu
2 yemek kaşığı yoğurt
3 su bardağı un+1 su bardağı kadar mısır nişastası (un yetişmedi de:)bu un ölçüleri bardaktan bardaga göre değişebiliyor ,hamur toparlanıp ele yapışmaz bir hale geldiginde un eklemeyi bırakın .
1 su bardağı kadar şamfıstık içi(sanırım bu şekilde ufalanmış olanına pirinç deniyor)
yarım çay kaşıgı kadar mahlep

yumuşak margarin yumurtalar ve şekeri mikserle çırptım,peşisıra katı malzemeleri ekleyip elimle yoğurdum..ardından rulo şeklinde yuvarladım.yarım saat kadar buzdolabında bekletip bıçak yardımıyla yaklaşık 2.5 cm genişliğinde doğradım...önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında 15 dakika kadar piştiler...

bizde kurabiyenin beklemişi makbuldür.ilk iki gün pek itibar görmese de sonraki günlerde çayın filan yanısıra birer ikişer yendi.halihazıda buzdolabında kavanoz içinde hala mevcut ve tadından hiç bir şey bişey kaybetmedi.(şu an test ettim:)

14 yorum:

Unknown dedi ki...

NEYSE ÇOCUKLAR MUTLU OLMUŞTUR.ANNE YEMEĞİNE HASRET KALMIŞLARDI.ŞAKA BİR YANA BEN ÇOK SEVİYORDUM YEMEK TARİFLERİNİ,UZUN YAZILARINI.ÇOK ÇOK ÖPERİM NİNEM.HAYIRLI KANDİLLER

Unknown dedi ki...

Allahın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun..

Yıpranmış ve Katılaşmış Gönülleri Rahmet Meltemiyle Yeşerten Eşsiz Peygamberin Doğum Günü Olan Mevlit Kandilinizi En Içten Dileklerimle Tebrik Ederim.
Canım kurbişler enfes ellerine sağ
lık kocaman öpüyorum.

DATLIM dedi ki...

Ay canııııııııııım aynı kazığ bende yedim tabiri caizse...o banner benide 2-3 hafta oyaladı geçmişler olsun...bu arada tarif ve görüntü süper ellerine sağlık

Pembe Tatlar dedi ki...

Mevlüt kandilinizi kutlar hayırla vesile olmasını Yüce Allahtan dilerim....

Mutfaknotlari dedi ki...

eline sağlık kurabiyelerin lezzetli olduğu buradanda anlaşılıyor
sayfanı kurtarmana sevindim bu arada

esin dedi ki...

leyyacım ,kunduz kurabiyelerin pek çıtır görünüyor,eline sağlık,margarin kullandığın heryere tereyağı kullanırsan sağlık için çok daha iyi,kolay gelsin canım

Tuğba dedi ki...

İsmi komik kendi güzel kurabiyeler:))
Ellerine sağlık..

Tijen dedi ki...

Hakikaten hay bin kunduzluk bir hikaye bu. Yarın sabah erkenden çooook güzel bir haber al da neşen yerine gelsin...

seyabb dedi ki...

Ne yazık ki internette pek çok kişi kötü niyetli.Ne diyelim tecrübe olmuş.Uyarı yazmanız iyi olmuş.Kurabiye ise mükemmelllllll

kimsiniz dedi ki...

yaa çok geçmis olsun sinirlenmemek mumkunmu !!!
ama kurabiyeler nefis gorünüyolar ellerinize saglik...

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım kurabıye nefıs gorunuyor

Unknown dedi ki...

Merhaba,
blog aleminde yeni biri olarak blogunla yeni tanistim.Hos bir blogun var...Izleme listeme aldim

Sende buyur gel istersen....Sevgiler

pasta köşesi dedi ki...

görüntüden enfes olduğu belli canım zaten:)ellerine sağlık sevgiler..

nesrin dedi ki...

Cok sirin bir blogunuz var, vaktim olsa da bütün yazdiklarinizi okuyabilsem. Sevgiler
nesrin