24 Kasım 2008 Pazartesi

Çikolatalı Muffin ve Lahana Turşum :)


mutfak sezonunu açtım Allahıma bin şükür:))çoluk çocuk kimde pasta masta babından bişey görseler içleri gider olmuştu..küçük; annee bize de bundan yap diye sızlarken büyük ;ama annem bize pişirmez kii:((diye serzenişlerde bulunmaya başlamışları..yazık benim güzel yavrularıma deyip bu hafta iki kez şekilde gördüğünüz kekciklerden (muffin mi denirdi bunlara acep:))pişirdim.sevindirik oldular hatta ikincisi yoğun istek üzerine tekrardan pişirildi.(tavsiye;çoocukları bi müddet pastasız biraktınız mı kek dünya tatlısı geliyormuş onlara:))
hiiiii!!! şimdi hatırladığıma göre tarifi aldığım sayfayı unutmuşum..oysa gidip teşekkür edecektim. tüff!!bilen varsa lütfen bana hatırlatabilir mi?Alahtan tarifini o an elimin altında buldugum kıytırık kağıda not etmişim ,yoksa o da gicekti elden..
tarifi yazıyorum elbet nerden aldığımı da bulurum birara;

2 yumurta
4 kahve fincanı şeker
2 kahve fincanı sıvıyağ
2 kahve fincanı yoğurt
6 kahve fincanı un
1 pk kabartma tozu
3 çorba kaşığı kakao
1 su bardağı damla çikolata
yarım su bardağı hindistan cevizi (ki bu benim eklememdir)

Yapılışı:yumurta şeker boooolca çırpılır.yoğurt sıvıyağ eklenerek çırpmaya devam...un kabartma tozu kakao elenerek en düşük devirde karışıma eklenir..son olarak çikolata ve hindistan cevizi tahta kaşıkla karıştırılarak karışıma karıştırılır:)))
möhüm bilgi;
benim muffin tepsisi 12 lik ve her bir muffin kalıbına yerleştirdiğim kağıt kek kalıbına neredeyse tepesine kadar dolu dolu kek hamurunu paylaştırdım.(ne dedim ben şimdi anlayan var mı acaba):)ve ilk kez bu kadar şekilli şemailli keklerim oldu.evelden taşar da tepsiye yapışır korkusuyla kalıplara az az kek hamuru koyar onlar da pişince yayım yayım yayılır sonra da neden benim keklerim başkalarının ki gibi yakışıklı olmaz diye dövünürdüm))demek ki neymiş,cesur yürek olmak lazımmışşş!!
ama mühim bilginin en can alıcı noktası bu değil tabii;
ilkinde kalıplara bol bol yerleştidiğim kek hamuru çok az artınca onu ne yapsam diye düşünürken parlak fikrim yolumu aydınlattı ve kalan kek hamuru bir cam kaseye dökülüp abileri ablaları fırında pişerlerken mikrodaga yolunu tuttu...sadece ve sadece 1.30 (yazı ile bir buçuk:)) dakika sonra enfes bir şey çıktı mikrodalgadan.hani şu marketlerden alıp bayılarak yediğimiz brownieler var ya tadı aynısının tıpkısı bişey oldu...dün aşkam yeniden pişirirken yine artanı bir kaseye boşaltıp yine mikroladgaya koydum.yine 1.30 dakikada pişti yine çok kabarık yumuşacık enfes bir brownie tadında kek oldu.bir ara fotosunu alıp arkadaşlarla paylaşırım diye bir köşeye bıraktıgım kase ne yazık ki bir süre sonra makinemle gitiğimde içinde kek yerine kullanılmış bir tatlı kaşığı ve bir kaç kırıntı şeklinde beni bekliyordu:))yarasın koçuma deyip yutkundum gari:))

kışlık turuşum da tmm dır yine Allahıma bin şükür...

lahanalar köyden...yeşil domatesler de köyden...kırmızı biber ve havuç pazardan...turşukur marketten...su evden...işte turşumuzzz:)))

14 yorum:

oyosh'un damak tadı dedi ki...

Mutlu'cum hakkaten ne kadar muntazam kabarmışlar..Eline sağlık..Sevgilerimle..

nino dedi ki...

ay bende isterem koyden gelenlerden hehehehehe :DDD

disal dedi ki...

leyyam ben bile bi süre pasta masta yemeyince toz şekere yan yan bakıyorum...çocuklar naapsın...

ama durup durup turnayı vurmak bu galiba..harika kabarmış....nefis görünüyor...

turşuda nefis ..renklere bak...valla bayıldım...

ellerine sağlık gülüm...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Muffinler harika görünyor.Ellerine sağlık

turşuyuda güle güle tüketin:)

mutlu haftasonları

Adsız dedi ki...

Yaa ben gelmicem bi daha sana...canım çekiyor da...:)))
Zaten bana da hiç uğradığın yok???
Sevgiler.

meliha dedi ki...

Muffinler tam oğluma göre yumuşak ve içinde kakao olan herşeyi bayılarak yiyor.ah birde sebze yediği günleri görsem
turşularda benim hele lahanaya ölüyorum ben yaaa
unutmadan eşim sevmiş olsada ben soya etini sevmedim.geçenlerde ebru şallı ballandıra ballandıra tarif edince yaptım.sünger gibi birşey yaaa
ellerine sağlık
öpüyorum

hdidem95 dedi ki...

leyyacığım gerçekten çok haklısın sürekli evde pasta börek oldumu çocuklar burun kıvırıyor ama uzun süre evde olmadımı bir süre sonra miyavlamaya başlıyorlar:))ellerine sağlık muffinler çok güzel olmuş sevgiler

MoonrosE dedi ki...

Yorumunuz için çok teşekkürler. Çantalar bir harika emeğinize sağlık. Keçeden yaptığınız çiçeklere bayıldım.

Muffinler çok doyurucu olmuş.

Turşumu bu yıl annem yaptı. Muhteşem hele de kuru fasulye yanında :)))

Görüşmek dileğiyle...

Papatya Prenses dedi ki...

bunları yayına sokmuştum da yorum yazmayı unutmuşum iyi mi:)

acayip süper kabarmışlar ve iştah açıcı görünüyorlar.

bi kere sevgilimi sözlüm Abdullaha laf yok,o kek de yer çikotop da:) en kısa zamanda bi çikotop yapimde getirim en iyisi mi.:D
beyzi için bişi diyemiycem:P:P

ellerine sağlık ablacım. haa unutmadan lahana turşusundan gelince bir lokmacıkda olsa yiycem:)

zerrin - misss dedi ki...

Pofurdak olmuş bunlarr :) leyyam. Bravo harikalar tek kelimeyle..

ellerin dert görmesin anam.. turşu kur işe yarıyormu ayol. Ben bir türlü beceremedim turşuyu ama muffin yaparım :)

öperim yanaklarından

sevgiler.

PINAR dedi ki...

ellerine sağlık kekler pofuduk pofuduk duruyorlar,en kısa zamanda ben de deneyeceğim,turşuya da bayılırım,size afiyet olsun

Melek* dedi ki...

muffinler çok güzel gözüküyor hem göze hemm miğdeye hitap ediyor ellerine sağlık

Halenze Özlem dedi ki...

bu ne browni bu n elahana turşusu kıss bööle:) tarifi bilmem ama muffin tepsin ikeadan:) tarifi nerden bulduğunu hemen yaz blog alemi seni topa tutar. yemezler ööle unuttum falan haberin olsun:)

arada bebelerinle ilgilen. sosyal kurumdan gelip alırlar elinden çocukları ben diyim:)

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Benimde kızım anne hadi artık mafin yemek istiyorum deyince bende yaptım...Çocuklara kıyamıyoruz ama ne yalan söyliyeyim bende çok seviyorum...Mafinler ve turşu harika olmuş canım ellerine sağlık...
Sevgiler..