14 Ekim 2008 Salı

kabak mücveri




demiştim yazın bahçenin kabaktan yıkıldığını.kaç kez çiçeklerini toplayıp kendi çapımda nüfus planlaması çalışmaları yapsam da tıpkı memleketimizin hali pür melali gibi pek bişey değişmedi))haliyle onları değerlendirmek gerekiyordu..


kimi zaman rende yapıp suyunu sıkaraktan, az sıvıyağda çevirip ,bol dereotu ve sarmısaklı yoğurtla tatlandırıp (ay ben size tarif verseydim!!!))üzerinde de kırmızı biber eşliğinde tükettik..

(bkz. aşağısı))




kimi zaman dolma (o konuya başka bir vakit gözatalım)...kızartma veee bazen de mücver...bunun dışında bilimum kabak yemekleri var elbet ama benim bizimkilere yedirebildiğim ancak kabağın yazdığım versiyonları...



salatanın tarifini çaktırmadan vermiş bulundum)) mücvere gelince ki aklıma geçenlerde sevgili emekli co_pilotum lulumun sayfasında görünce düşmüş bulundu...bahçeden hala hatrı sayılır miktarda kabak gelirken yapmak istedim. elimde yazdan kalma mücver resimleri olduğu için yeniden resim olayına girmedim..(zaten kızartma yaparken bi yandan resim çekmek benim gibi ''iğğğk!!elime yağ bulaştı !!''tarzında insanlar için yeterince zor))





bu mücverler, her sabah rutin olarak yaptığım yürüyüşün tam ortasında (ki yürürken bu zabah ne yapsam da bizimkilere bi değişiklik olsa diye düşünürken) aklıma geldi.(yürürken bile rahat yok ki))neyse aklıma düştüğü andan itibaren ayaklarım geriye saymaya başladı.döndüm eve;


üç kabağı soyup rendeledim(suyunu sıktım)


2 havucu aynı şekilde rendeledim


bahçede taze soğan yoktu ben de pırasa yapraklarını tırtıkladım ..doğradım


sonracıma dereotları da artık tohuma kaçmıştı ama tohumuymuş sapıymış köküymüş(yok kök abartı oldu))bakmadım topladım.onları da kattım malzemeye


Allahtan maydanozlarda bi sorun yoktu...


sonra 3 yumurta kırdım içine


yaklaşık 4 ya da 5 yemek kaşıgı da un ekledim içine


tuz,karabiber,hafif acı pulbiberini de ekleyip kaşıkla karıştırdım...kıvamı kaşıktan tavaya akacak şekilde olmalı.(kendinize göre küçük ayarlar yapabilirsiniz..)


karışımı ısıtıgım ve hafif (sıvı)yağladığım tavaya kaşık yardımıyla döktüm. henüz pişmeden spatula yardımıyla şekline şemailine çekidüzen verdimç.arkalı önlü kızarttım ve bir kahvaltıyı da böylelikle çeşnilendirdim))


9 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

aplaaaa aplaaa aplaaa bu mücverler pek güzel göründüler gözüme yaf:) zabahları beraber yürüsek ya:D gerçi ben oraya gelene kadar zati canım çıkmış olur ya neyse:P
ben bişe daha diycektim ama unuttum neydi ki:))

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım...Selamlar...Sevgiler...

Adsız dedi ki...

nefıs gorunuyor bende cok severek yaparım ellerıne saglık canım sevgıler..

NiNo dedi ki...

canim bayilirim ben buna ama cantalari gorunce dudagim ucukladi valla he D:

Aysultan... dedi ki...

Eline sağlık kabak mücverine bayılırım,salatada çok güzel görünüyor:))

Unknown dedi ki...

Ben bu mücveri ara,ara denerim ama ya biraz sert olu, yada içi hamur kalıryani tam olarak yapabilmişliğim yok şimdi senin tarifinden cesaretle denesem diyorum.çok güzel görünüyorlar inşallah bu defa olur.ellerine sağlık
öpüyorum

Saliha dedi ki...

ellerıne saglık ,yazın bol bol fırınını yaptım:))canım cektı yıne dıetteyımya:(

sevgılerımle..

KelebekGibi dedi ki...

Enfes gözüküyor ilk firsatta deneyecegim cünkü kabagi cok seviyorum, mücverini hic yapmadim!

Adsız dedi ki...

Cok guzel gorunuyor