17 Ekim 2008 Cuma

baklava yufkasından fıstıklı sarma

biliyorum ramazan bayramı geçeli çok zaman olmadı.bi çoğunuz henüz tatlıyı özlemediniz belki de..ama benim gibi bayramı yalnız, kimsesiz,hatta ziyaretçisiz,kulağı kapıda şeker toplamaya gelen çocuklara bile onur konuğu muamelesi yapanlar (henüz ağlamayanınız varsa kalbi katılaşmış !!ağlayanlar için peçete servisimiz vardır.ilgili linke tıklayınız:))) ilgili linkkkkk!!!
(eğer tıklayanınız varsa onun durumu daha bi vahimdir:))))) nerde kalmıştım,hıh bu tatlım bayramı yapayalnız geçirenler için olsun:))

yazmak istediğim bir mesele daha var.ama tatlıdan evvel mi ,sonra mı olsun, yoksa ortaya karışık şeklinde mi karar veremedim....

verdim:)) ;
şimdi baklava yufkasını kullanmayanımız kalmadı gibi birşey.(açmasını bilenler de zaten bu tatlıyı hoplaya zıplaya yapıyorlardır:))tarifte yufkaları birer birer alın ayırın kalanını yine poşetine koyun ki kurumasın diyordu.ve lakin tek bir yufkayı parçalamadan ayırıp hale yola koyuncaya kadar zaten olan oluyor..o yüzden ben hepsini açıp koydum önüme...üstten bi yaprak ayırmak içim çok çabaladım ama nafile.parçalanıyor.sanki gobek ikizi(böle bişey var mıydı:))ymiş gibi bir alttaki yaprakla birlikte geliyor elime.baktım tek tek başedemeyceğim ben de çifter çifter sardım.zaten ben öle cılız şeyleri sevmem .göz doldurmalı her ne olursa..
en üstteki yufkaya tereyağını fırça yardımıyla bolca sürdüm üzerine fıstıkları yaydım (tabii bunu resimleyeceğim için fazla fıstık serptim..ötükülere üvey evlat muamelesi yaptım):)))
alttaki yufkayla birlikte (ona yağ yokk!!)oklavaya sardım..sardım....sardım...çünkü uzun köşesinden sarmaya başlamıştım:))

sardığım yufkaları ellerimle fazla bastırmadan büzdüm...büzdümmm.büzdümmm...

ve dikkatlice tepsiye yerleştirdim.üzerine tereyağı döküp gezdirmek yerine fırçayla bolca sürdüm..

120 derece önceden ısıttıgım fırında 40 dakika kuruttum ama kızartmadım...

miktarlara gelirsek ;

benim tepsim küçük olduğu için yaklaşık 20 yufka işimi gördü.

200 gram kadar şamfıstık içi(cevizde olabilir)

150 gr kadar tereyağ (artanını mercimek çorbasında kullanabilirsiniz:)))

1 adet oklava( onu da fazla deliğe bucağa saklamayın.. arada eş ve çocuklar için gerekebiliyor:)))

şerbet için;

3 su bardağı şeker

3 su bardağı su

yarım limon (aslında ben 2 su 2.5 şeker yapmıştım..biraz çıtır oldu ama güzeldi hani:))çıtır isteyenler parantezin içine buyursunlar..))

**************

şimdi değinmek istediğim komik ve trajik (bana göre tabii) olay da lulumun geçen akşam anlattığı bir olay ki akıllara zarar:));

lulunun annesi el sanatları kursuna gidiyor.. sınıfında 19 yaşlarında bir kız var.kız geçenlerde annesine ;

-anneee!öğretmen ..... hanım benim çeyizlerimi görmek istiyor!! diyor.annesi de ;

-kızım o kadar eşyayı nasıl taşıyacaksın? diye soruyor.

-arkadaşımın babası gelip arabayla alacak !!diyor kız.annesi de kabul ediyor.

kız çeyizleri alıp çıkıyor evden ....veee ; kocaya kaçıyor!!!!!:)))))

biz epeyce kritiğini yaptık lulumla...güldük... dehşete kapıldık:)))kızın zekasına mı annenin saflığına mı hüküm versek bilemedik:))

şimdi bir bayat espriyle aranızdan ayrılıyorum.şöyle ki;

iki sütlü bi sade, hadi bana müsadeeee:)))

34 yorum:

nino dedi ki...

ay biz bu baklavadan yidik bu bayram :D benim heruf sanki gelen oluyo gibi ustaya bide 4 kilo yaptirmismi hahahaha yarisini dondurucuya attim valla :) cikarip cikarip yiyoz hahahahaa

nino dedi ki...

tarifin ardindan birde yaziya yorum yapim :D
bak bendende kaciklar varmis gordunmu hahaha ama cidden akillara zarar valla ceyiz gostercem diye topla ceyizi kac hayir kaciyo ceyzide birakmiyo he hehehehehehee valla bu cocuklar harika simdi yani :D benim oglanda getirirse bole bi kiz anne ceyize bakma bahanesiyle jkaptim kziim ulen varya nasil olurum acep :D iki sutlu bir sade benden sana musade hahahahahha

Adsız dedi ki...

offfffff ne güzel olmuş tam kıvamında bayıldım doğrusu.
ellerine ve yüreğine sağlık
anilarvemutfagim.blogcu.com

nino dedi ki...

kizim ben sabahin koru 6 da kalkiyom bi yatmiyom bi daha :DDD esim 7 de gidiyo 8de oglusum gerci bugun esim yoktu ama oglus var malum kahvaltisiz gondermiyom onlari ben gerci okuldada kahvalti veriyolar ama benim icime sinmiyo kucuk ya daha sonra evi topla sil supur yemek yap hopppppp okula :D bugun dersim 2 de evi sildim supurdum toz aldim yemeklerimi yaptim ogren minik ogrenci arkadaslarim gelcek birlikte yemek yicez sonrada ders calisip okula gidecez :) subyanci oldum iyice :PPP

Papatya Prenses dedi ki...

amanınn ben cumartesi gelir de sen bana bu tatlıdan yapmazsan hemide bol fıstıklısandan,seni ablalıkdan redederim:P:P
enfes olmuş abla buuuuuuuu hammmmm:))
*
hehe ben annenin saflığına da gülüyorum yada acıyorum yok şaşıyorum:) ben böl ebişi yapsam annem hemen çakar durumu be:)
Allah'ım bakalım daha neler görcess

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

VALLA RESIMLER HARIKA:))ANLATIMIN SUPER..BEN GERINE GERINE GÜLERKENE HIKAYEYI OKURKEN BIRDEN DONAKALDIM:(
SIMCIK GULSEMMI YOKSA AGLASAMMI BILEMIYORUM Kİ..KIZIN SEYTANLIGINA MI KIZAYIM YOKSA ANNENIN KIZINI TANIMAMASINA MI?INSAN KIZININ HUYUNU BILMEZ MI?YA DA BEN ANNEME DESEM BOYLE BİŞİ,ANNEM DIREK;KIZIM SALAKMISIN ONCA CEYIZ GIDERMI?DER:))))GELSIN EVDE BAKSIN HOCA HANIM DER...EHEHEHEH
YA ŞAŞILACAK DURUM VALLA

SEVGILERIMLE

Limonlu Kek dedi ki...

Bu ne güzellik böyle, bak bak doyamadım (yiyemediğimden olsa gerek). Bu ne marifet, ellerine sağlık, sevgiler...

nur_aleyna dedi ki...

Harika olmuş buuuuuuuuu... ben herhalde hayatta yapamam.daha yeni yeni öğreniyorum zaten türk mutfağını:) Canım ellerine sağlık.

Kızın kaçma olayıysa... :))) bu kadar saf bi anne olamaz :) hatta saf kelimesi hafif kalır, salak demeye de utanıyorum .))

nur_aleyna dedi ki...

Ha bu arada mücverin tarifini alıyorum bi yandan,bu gun cuma,pazar var,çıkıyoruz şimdi.yarın mücver yapıcam :)
optum

yemekyemek.azeriblog.com

banu gökşin dedi ki...

canım ya nefıs gorunuyor ellerıne saglık sevgılerımle..

Zehra Gürgen dedi ki...

Vayyy baklava enfes görünüyor. Hele ilk karede şerbeti öyle bir akmışki insanın uzanıp yiyesi geliyor. Ellerine sağlık cnm :))

Leyla Poyraz dedi ki...

Canım baklava muhteşem olmuş ellerine sağlık...tam benlik..ben bu bayramda tam 4 tepsi bakla açtım, ama yoğunluktan resimlerini çekemedim..çünkü çok misafir geldi..hemidee yatılııı..yazıyaa gelince, bence Annenin bir anlık dalgınlığına gelmiştir.. rabbim akıl fikir versin..
bu kadarda olmaz,ya kıza ne demelii............................
kocaya kaçan kızlardan nefret ediyorum...
neyse lafı fazla uzzattım kusura bakma...
iyi hafta sonları canım...

Ayben dedi ki...

Ay simdi bu bayram muhabbeti de aglatti beni. Artik hamilelikten midir gurbetlikten midir bilinmez, herseye aglar oldum ben burda yaa. Bizim buralarda kapiya bayram sekeri icin bile gelen yok. Ondandir heralde duygusalligim. Ben baklavalarimi samalarimi hep bu yufkayla yapiyorum. herkes de bayila bayila yiyor restoranda. Artik gerci restoran da kapali, sahibi bebek yapmaya karar verince zavallicik kapanmak zorunda kaldi gecen sene. Neyse ben cok uzattim lafi. Canim da baklava cekti hani. Gideyim bakayim neler var evde. Hayirli gunler.

meliha dedi ki...

offf ya offf tatlı olur,birde fıstıklı olursa,benim gibide obur olunursa yenmezmi öyle güzel görünüyorki elerine sağlık.
öptüm

TAZE NANE dedi ki...

Harika görünüyor.
Şerbetli tatlı ay fena oldum.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

Feyza Fidan dedi ki...

Leyyam muhteşem bir hatunsun vallahiii..öyle güzel gözüküyoki sarma anca bu kadar olur..Diyar miyar halt etmiş..Ellerine sağlık canım bacım..
Öptüm seni...

Karen Hanim dedi ki...

Sitenizie yeni buldum. Çok güzel şeyleriniz var. Çok da güzel anlatıyorusunuz.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

valla yorumlardan isteyipte fıstıklı sarma yapılıyorsa hemen:)acil bende istiyorum en kısa zamanda:D nefis süper hatta harika ötesi görünüyor..hazır istemişken bir de inekli çanta istiyom ben.heheh..canım ellerine sağlık..

şu çeyiz meselesi gerçekmi ciddimi yaf:S hala düşünüyorumda:))

öptüm şekercim

zerrin - misss dedi ki...

Leyyam, ben bu baklavayı üstüme aldım.. Kimseye el sürdürmem. Doğum günü çocuğuyum ben. :)))

Canımın içi nasıl bir marifettir bu yaa.

Vallahi elelrine sağlık.

Bu sırada evden kaçan hatuna pek güldüm.

Öpüyorum canım benim.

sımmsıcak sevgiler

aNNePeRi dedi ki...

İnanmıyorum ya insanı önce bayram de gurbetlik de ağlat,sonra fıstıklı dürümle güldür,en son çeyiz olayıyla gülmekten yık geçir :)))
Valla kız çok fenaymış gerçekten hem kaçıyo hemde çeyizi de götürüyo :D insanın yüzü tutmaz yahu.
(bu arada düşündümde bu yemek blogları ayrılıklara falan sebep olmuyodur inşallah.Eşimin en sevdiği şeydir fıstıklı sarma,nette dolaşırken görse de akşam ,ellerin hanımları neler yapıyo diye tuttursa canına okurum ben onun :D )

Ayça dedi ki...

:)))))) Ay gene karnıma ağrılar girdi:)) Ayol ne saftirik bi anneymiş o öyle:))) Pesss, pessss, pessss... Bi şöyle anam olmadı, gözümün içine bakıp ne haltlar karıştırdığımı anlıyor yaaa... Dur ben akşam gidip bu olayı bi anlatayım da, aman dur anlatmayım, ne me lazım hani bi anına gelir de belki ben de kandırırım:))))

sinem dedi ki...

Süper acayip bişi olmuş :))
Ellerine sağlık

nur_aleyna dedi ki...

Canım arkadaşım bu yazıyı okumanı rica ediyorum

http://yemekyemek.azeriblog.com/2008/10/20/beynelxalq-dostluq-mukafati

nino dedi ki...

bende bir odulun var :D

Bir Anne dedi ki...

:)) Ay ne akilli kizmis o, ne saf anneymis o:)
Bayildim gulmekten evde yalniz yalniz:)
Ayrintili baklava tarifi icin de tesekkurler canim, valla bayram degil seyran degil ama, epeyce bir canim cekti.
Sevgiyle

Halenze Özlem dedi ki...

kız ben evlenirken bile çeyizimi evden zor çıkardım:) şuna bak öğretmenin gelsin burda baksın diyememiş annemizin basireti bağlanmış belli..

disal dedi ki...

kıss leyyaa öyle hisli yazmışsınki nerde hani o link nerdeee tıklayacağııımm......

sıradaki tatlıda sevipte kavuşamayanlar için gelsinmi.....valla kaptırdım bi kere gelsin kııss.....


canımın içi ellerine sağlık...harrika olmuş.....harrika....

nagehan dedi ki...

Leyyacım canım benim başsağlığı mesajı için çok sağolasın, Allah razı olsun canım.Dostlarım sağolsun inşallah...

Yazınada hem ağladım (2-3 ay sonra ailemden ve memleketimden ayrılıp gurbetde olacağım için) , hem de güldüm (şu kaçan kızın kurnazlığına)...

Tatlıya gelince nefis ötesi ellerine sağlık canım benim....

Sevgiler
Nagehan

Halenze Özlem dedi ki...

sen de şu baklavayı çek şurdan açım zaten valla çantamı yicem birazdan:)))

Mutfak Havlusu dedi ki...

benim için baklavanın fıstıklısı ehr zaman bir adım öndedir helede bu sarma bu kadar cazipken hiç başka birşeye göz kaydırmam:)

yildiz dedi ki...

Önümüzde daha Kurban bayrami var,
bu yüzden senin sarigi burmalar telef olmaz canimcigim..
Akilli kiz mi,saf anne mi?Isin icine ögretmen girdiyse akan sular bile durur."Ögretmenim görmek" istiyor diyince kadincagazin aklina art niyet gelmemistir.Eskiden kizlar bir bohcadan kaciyorlardi,simdi kamyonu kapinin önüne dayayip öyle kaciyorlar.Vallahi pes...

nagehan dedi ki...

Selam canım,

Blogumda bir ödülün var, haberin olsun....

Sevgiler

derya dedi ki...

Merhaba canım öncelikle bloğuma yaptığın nazik ziyaret ve yorum için teşekkürler bende muhteşem fıstıklı sarmaya yorum yazayım dedim bayılırım tatlıya hatta ölürüm muhteşem olmuş ellerine sağlık,sımsıcak sevgiler,her zaman beklerim...

tuba dedi ki...

tariften cok senin anlatımına bayıldım ben aynı ben yani catlak senle tanışmak isterim valla