25 Haziran 2008 Çarşamba

sbs ve icadiye....

küçük bir kazdağları gezisi planladığımız için tekrar istanbuldayım..önce yalova ardından da kazdağlarını eteklerine yolculuğumuz..tam olarak nereye gideceğimize,nerede kalacağımıza,ne yiyip ne içeceğimize karar vermeden,öylesine...çıktık yola mevlam kayıra tarzında bir gezi olacak bu...şimdi bu kedi ne alaka diyebilrsiniz...anlatacağım)) pazar günki sbs sınavı için kızımla birlikte istanbula geldik...üsküdar icadiyede bir okul çıkmıştı bahtımıza...5 yıldır üsküdarda oturmamıza rağmen hiç yolum düşmemişti bu mahalleye...kız benden ben ondan heyecanımızı saklayarak lay lili lay lommm havalarında geldik okula kadar...gözgöze gelmemeye gayret ediyoruz hani eskaza gelirsekte bakışlarımızı kaçırıp havalara filan bakıyoruz. heyecandan faltaşı kesilmiş gözleri nereye saklayabirsiniz ki))neyse o feci trafikte biyerlere sıkıştık biz de ..yürüdük icadiyenin yokuş sokaklarında biraz girdik okulun bahçesineeee...o girdi hemen içeriye ben kaldım öylece ...etrafta arı vızıltısı gibi bir uğultu...o iki ara bi derede bizim veliler hemen muhabbetin belini kırmışlar...hangi ara tanıştınız da bu kadar samimi oldunuz derken bi bakıyorum bi tarafta eğitim masaya yatırılmış harıl harıl tartışılıyor..az kulak kabartıyorum;milli eğitim politikaları,eğitimin amacı,olması ve olmaması gerekenler....tevhidi tedrisat kanunu... (o ha falan oluyorum)...az öteye gidiyorum bir anne elinde tesbihi nasıl yana yakıla duada...bi tarafta gençler herzamanki umursamaz tavırları ve pürneşeleriyle...hem de kızgın güzeşin altında...cix!!duramam ben buralarda deyip kapıya yöneliyorum,bütün keşler kapının hemen dışında ne çocukarından ve ne de sigaralarından vazgeçemedikleri için hemen kapıya bitişik nasıl çekiyorlar bi görseniz)))ve tabi duman arası yine koyu bir muhabbet onların arasında da...
_vay bizimkisi öğretmenlik okudu hakkariye verdiler gitmedi,sonra gidip polis oldu....
_ee o daha kötüüü!!!şimdi güvenlikçi olarak gidecek hakkariyeeee!!diyor ötekisi...
_ben bunlara çok karşıyım diyor berikisi...edirneden karsa kadar bu vatan bizim.ben oraya gitmem de ne demek....
ilk baştaki hönnnk!! oluyor)))
neyse uğultuyu ardımda bırakıp çıktım dışarıya...icadiye de sırf yokuş sokaklardan mı icadedilmiş nedir.tırman Allah tırman...bir ara düze çıktım..bi baktım kiii manzara müthiş...köprü,büyük çamlıca,karşılar filan ..lebideryaaa....makinem herzamanki gibi yanımda.(hala kediye gelemedim biliyorum)))neyse işte ben sokak sokak dolaşıp bi yandan beğendiğim herşeyin resmini çekerken bi sokakta eski bi ev gördüm ki icadiyede o kadar çok eski ve yeni ahşap evlerle dolu..tam makineyi ayarladım çekecem ahşap evin bitişiğine kondurulmuş bet yapılı binadan bir kadın yarıbeline kadar camdan sarkıp''sen ne yapıyorsun böyle!''diye yelloz yelloz konuşmaya başladı.ben alışığım yeaaa))çok sakin ahşap evin resmini çekiyorum dedim..izin aldın mı dedi..yooo, almadım dedim.çekemezsin dedi.çekerimmmm dedim...(iş inada bindi))hanimefendi sizi ve evinizi çekmiyorum ve lütfen polemiğe girmek istemiyorum girin içeriye)) dedim...o konuşadursun çektim bi kaç poz ...ben yoluma giderken o hala diyodu bişeyler arkamdan.....belki de hala bıraktıgım yerde konuşuyodur)))gülme ikonlarıma bakmayın aslında gerildim ben de bu olaydan....çıktım o sokaktan yürümeye devam ettim..yine henüz restore edilmiş çok hoş bir ahşap ev gördüm.çıkardım makinemi...baktım hemen bitişiğindeki köhne evin sokağa bakan kapısının önünde çok sevimli bir bayan oturmuş çayını sigarasını içiyor...bu arada heryan kedi dolu..eve giren çıkanın haddi hesabı yok)bu da girişin bi köşesinde evi arşınlamaktan yorulmuş yatıyordu...tabii ağzım yandı yeaaa üflüyorum))evin bir kaç fotosunu alabilir miyim?diyorum.tabiii hatta istersen evi de alabilirsin diyor))o beni aşar diyorum))bir kaç fotograf çekiyorum.(tmm kediye bağladım daa şimdi bir de çaya bağlamak lazım))bu arada şeker bayanla sohbet başıyor...ev satılıkta ondan alabilirsin dedim diyor.kaça?diyorum.450 milyar diyor..evin 6 odasını, mühendis sahibini,sıkıştıgı için sattığını,manzarasının mükemmeloldugunu vs vs anlatıyor...sohbet ilerliyor..çocugu sınava mı getirdin deyince söyle bir saate bakıyorum çünkü gezerken vakti unutmuşum..

hıh.tmm..daha 45 dakika var...demekki 45 dakikadır dolaşıyorum sokalarda..ayaküstü sohbet ederken şeker bayanın elindeki çaya çok pis bakmış olmalıyım ki,buyur otur sana çay ikram edeyim diyor..bende valla hiç hayır demem diyorum...ısıtıp getiriyor,onu beklerken kedileri izliyorum..o kadar pervasız girip çıkıyorlar ki eve,sanki ev onların yıldız hanım sığıntı..(yıldız hanım işte bu şeker bayan)..çayla birlikte nereden açıldıysa mevzu ,yıldız hanım bebekliğinden başlayıp 20 dakikada bütün hayat öyküsünü anlatıyor...2 günlükken babasının başka bi kadına tutuldugu için annesiyle birlikte yıldız bebeği evden attığını... annesinin eski nişanlısına gidip sığındıgını ...eski nişanlının vay neden benimle değil de o herifle evlendin diye annesini öldürüşünü...yıldız bebeğin tekrar baba evine dönüşünü..üvey annesinden değil de babasından ne kadar çok çektiğini..annesinin katili olarak gördüğü babasına duydugu öfkeyi kini...mezarına bi kere gitmediğini ve de asla gitmeyeceğini..genç kızken kaçıp bi herifle imam nikahı kıyarak evlendiklerini..herifin hamileyken onu bırakıp gidişini...şimdi 15 yaşında olan oğlunu bebekken sadece bir kez görmeye geldiğini...oğlunu büyütmek için verdiği mücadeleyi...kapısının önünde küçük bir tezgah açıp geçinmeye çalıştığını ama belediyecilerin gelip darmadağın ettiğini...oooof nelerrr nelerrrr... o kadar sıkıntının içinde şen kahkalar atarken yıldız hanım ,ben hayatın aslında hiç de o kadar ciddiye alınası bişey olmadığını düşünmeye başladım...sevdim yıldız hanımı...o da beni sevmiş olmalı ki yine çaya çağırdı)))inşllh diyerek kalktım..

işte bu güzel ev yıldız hanımla tanışmamıza vesile olan ev...


bu da bir sokak evvel resmini çekebilmek için yelloz komşusundan bissürü laf işittiğim ahşap ev)))




icadiye sırtını fethi paşa korusuna dayamış...koru tarihi çamlarla dolu...manzara müthiş...




bazı semtlerd zengin yoksul ayırımı daha bir keskin ...daha bir hissedilir...icadiye de böyle bir yer..bir sokak üstte çok güzel mimaride evler ,villalar ,tarihi konakalar görürken azıcık bakış açınızı değiştirdiğinizde işte bu görüntülerle karşılaşıyorsunuz...




bu fethi paşa korusundan bir karga kardeş...







bahsettiğim restore görmüş tarihi konaklar...






henüz görememiş konaklar))


















köfteci arabasının üstünde şekerleme yapan kedi....











eski yeni her yokuşta kucak kucağa icadiyede....
hıı kızın sbs sınavı iyi geçmiş bu arada....köye dönerken ikimiz de artık bakışlarımızı saklayacak yer bulma derdinden kurtulmuştuk)))










25 yorum:

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

İnşallah kızın sınavda istediği sonucu alır. Son zamanda o kadar çok sınav oldu ki ben takip edemiyorum artık...

Yıldız Hanım'ın hikayesi çok ilginçmiş... İnsanlar ne acılar yaşıyor, buna rağmen neşesini kaybetmeden hayata devam etmesi çok güzel... Keşke herkes aynı davranışı gösterebilse...

Sıcacık sevgiler...

Papatya Prenses dedi ki...

bu sbs de ne menem bişeyse ben anlamadım valla :)) neysem ben bütünleme sınavlarımı düşüneyim en iyisimi:)
beyzi çalışkan kız vesselam,yapmıştır bütün soruları:)

ay ben şu yelloz komşuya çok güldümm:D çıngar çıkarma sebebi eminim ki senin foto çekmen değil,başka şey,adım hatta soyadım gibi eminim:):)

yıldız hanımın okuyunca tekrar dedim vay be ne hayatlar var.. Allah yardımcısı olsun inşallah..

konaklara gelinceee oralardan her geçişte iç geçirerek bakıyorum hepsine:)

Adsız dedi ki...

ahh ahhh param olsa o eve 450 değil 1450 de veririm hep yanından geçerken hayran ayran bakarım siz daha dolaşın ara sokaklarda ne evler var
sevgşler hülya

aNNePeRi dedi ki...

geçmiş olsun :) icadiye çok güzel bir semt bende açıköğretim zamanı çok dolaştım oralarda.Bağlarbaşı açıköğretim bürosuna kayıtlı olduğum için :)ama bana hiç yolunucak yelloz denk düşmemişti :)
umarım iyi sonuç alır kızınız hayırlı cumalar :)

Bir Anne dedi ki...

Canım, her zamanki gibi keyifle okudum yazını. Harika fotolar yakalamışsın, iyi ki uymadın o yelloz hatuna:)
Sınav anındaki başarılarınızdan dolayı ana kıza kutluyorum sizi. Zira sen İcadiyeyi fethetmişsin, kızın da SBS yi:)
İyi tatiller...

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Selammm yaşadıkların bu kadar güzel kaleme alınırdı herhalde, okurken bir sonraki satırı merak etmeden geçemedim. Yıldız hanımın hikayesi de bayağı derin, tam kitaplık :((( Kızın sınavdan inş. iyi sonuç alır, sevgiler...

Zeynep dedi ki...

leyyacığım kesinlikle kitap yazman gerekiyor senin...akşamları senin kitaplarını okuyarak uykuya geçmek istiyorum:)öyle güzel anlatmışsınki...sanki oradaki çay kaşığı benmişim gibi hissettim:)))yani yaşamışım gibi:))))

çantalar da süper olmuş ellerine kollarına sağlık.hepsi birbirinden güzel olmuş ama en çooook 3. sıradakini beğendim:))))
öpüyorum canımmmmm

Tijen dedi ki...

Kazdağı ve civarlarında güzel günler diliyoruz...

NnEvV dedi ki...

restore görmemişler daha güzeller bencem ...

yildiz dedi ki...

Leyya´cigim,kizina bol sanslar diliyorum,umarim hersey istedigi gibi olur.
45 dak.icerisinde amma da gezmissin,bir de üstüne sohbet..
resimler,harikasin...sevgiyle ve dostca kal...

sofraozlemi dedi ki...

fotolar çok güzeller..
yelloz komşuya çok güldüm:)çok hoş.
köfteci arabasının üstündeki kediyede pes diyorum.

gideceğiniz yerlerdende böyle güzel fotolar bekliyoruz ve iyi tatiller diliyorus:)
sevgilerimle.

sarışeker dedi ki...

Geri döndüğüne çoook ama çook sevindim Leyyaa'cığım.Senin tarzın çok başka,farklı.Ben çok seviyorum.Neyse...hoşgeldin canım.
Ben de bu arada bi by pass olup geldim:)))3 damarım değişti ve kalbimin iş görmeyen bir parçası kesilmiişş,yama yapılmış(ne demekse).Bu gün 54 gün oldu.Artık çok daha iyiyim.Hatta tek başıma çarşıya bile çıktım:)))
Sen de tatile gitmişsin...iyi tatiller canım.Artık döndüğünde ben burada olursan görüşürüz.
Sevgilerimle.

aNNePeRi dedi ki...

efenim afiyettesinizdir inşallah
geliyorum gidiyorum yenilik göremiyorum bari selam sevgi yollayayım dedim :)

ALi dedi ki...

Mrb arkadaşım çok güzel bir blog olmuş başarılarının devamını dilerim..
Benim siteme de beklerim www.anindayorum.com
Hoşçakal...

aNNePeRi dedi ki...

yoksun ama olsun.
Kandilin mübarek olsun :)

nino dedi ki...

canim ins hersey gonlunce olmustur bu yaz ben dondum senide cok ozledim hayirli ramazanlar simdiden opt

Zeynep dedi ki...

hayırlı ramazanlar dilerim canım
çok öptüm

Feyza Fidan dedi ki...

Leyyammmm hayırlı ramazanlar...

aNNePeRi dedi ki...

eylül de geldi okullarda açılıyo yavaş yavaş.Ramazan'ı yarılamaya başlicaz nerdeyse sen hala yoksun...

disal dedi ki...

ay canım nasıl okudum bir çırpıda...okurken çok eğlendim...

ne hikayeler var...Allah yardımcıları olsun..evide çok güzelmiş ama....

öpüyorum canım seni...

Aynur dedi ki...

ben geldimmmmm:))

artik geri dondum sukur ::))

ayol ne bu neler yasamissin yaz yaz bitmemis :)

öpüyorum
selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Aynur dedi ki...

ALLAHIN REHMETİ VE BEREKETİ ÜZERİNİZE OLSUN KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN

Hayirli Cumalar

Selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

semra mutfakta dedi ki...

Hayırlı kandıller.Bu gece dualarınızın kabul,ibadetlerinizin makbul olmasını dilerim.

Papatya Prenses dedi ki...

abla yeter artık be ordasın biliyorum çık ortaya:)

SELDA dedi ki...

Harika fotolar çok severim eski evleri niye kendime bile anlatabildiğim bir dugusu yok ,eski pek sevilmez ama benim için onların bir ruhu ve şahsiyeti var özel bir hayat yaşamış insanları var belki çok yalnız ,yoksul belki,ama yinede özel en azından bizim gibi tıkış tıkış ,bir hayat değil .sevgiler