21 Ocak 2008 Pazartesi

kayseri çemeni


bu ne yaman çelişkidir,acısından inlediğim çemeni yemeye de doyamadım))şimdiye dek yediklerimin ötesinde leziz bir çemen oldu.ve tabii acısından da öte bir acı oldu)).tarifi aldığım sevgili miyatür hocam hem kayserili ve hem de usta bir ahçı olması nedeniyle gözümü kırpmadan ''yaparım ben bunu dedim''.pastırmanın etrafına sürülen çemenin bu olduğunu söyledi kendisi.
dünki çemen yazımı çemenden bağımsız mevzularla yeterince uzattığım için bu gün kısadan tarife geçiyorum;
250 gr acı pul biber (yaklaşık 2 su bardağı)
200 gr tatlı toz biber(yaklaşık 1.5 su bardağı)
2 çorba kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
15 diş sarmısak (irice olanlarından)
2 ,5 su bardağı su
yarım su bardağı zeytinyağ
1 su bardağı kadar dövülmüş ceviz içi.(arzuya bağlı tarifte olmamasına rağmen ben kattım.iyiki de kattım))


bütün toz baharatları ve pul biberi bir kapta iyice harmanladıktan sonra havanda ezdiğim sarmısakları katıp karıştırmaya devam ettim.ardından suyu yavaaaş yavaaaş döküp her defasında yedirdikten sonra ilave etmeye devam ettim.macunumsu bir kıvama gelince üzerine halis muhlis sızma zeytinyağ ekleyip son kez karıştırdım..tattım...hmmm! bir daha tattım...hmmm! sanırım biraz ceviz hiç fena olmaz diyerekten bir su bardağı cevizi boca ettim içine.şu cesaretime hayran kalmışımdır daima.bre kadın hiç düşünmez misin ,velev ki uymadı))çok defalar başıma ne işler gelmiştir şu gözü karalığım yüzünden ama huy bu hani can çıkmadan çıkmayan şey))
neyseki uydu pek de güzel uydu hem de.bu ölçüden 1 kg lık kavanozdan biraz fazla çemen elde edebilirsiniz.ben ölçülerin yarısını aldım yine de neredeyse 6 aylık çemen ihtiyacımızı karşılayacak kadar elde ettim.

10 yorum:

Bir Anne dedi ki...

Selamlar Leyya.
Ibn-i Arabi mubaregin bu tesbiti ne ilginc degil mi? Bayiliyorum buyuklerin hallerine, dusunsene; gunumuz insanin neredeyse sebebine yasadigi ve maalesef tamamen hayvansallastirdigi bir olayi bile nasil yorumluyor. Allah bize de o hikmeti nasip etsin ins demekten baska dua gelmiyor aklima.
Cokca okumali onlari. Hemen edinecegim bu kitabi ins.
Tesekkurler paylastigin icin.
Cemen de cok guzel olmus hani, o da denenecekler listesine girdi...
Selam ile...

Tijen dedi ki...

yaşam zaten çelişkiler zinciri değil mi?
ayrıca değişiyor, dönüşüyor olmamız da güzel, hep aynı şeyleri sevmektense...

Adsız dedi ki...

yuppiiiii,çemen tarifi geldi nihayet...ele geçirdimmm...yaşasııııınn:)))ellerine sağlık valla yaa.çok sevindim.afiyet olsun canım arkadaşım.
yalnız dolma pek iyi olmadı,canım çekti yaaa:)))şimdi işin yoksa kalk git,yaprak al,iç hazırla,otur sar:)))en iyisi ben şu yukarıdaki tabağı alıp kaçayım canım.
şaka bir yana tariflerin çok güzel,çok emek veriyorsun,teşekkür ederiz...
sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

merhabalar sitenizi kayseri çemeni diye arayınca buldum .çok hoş bir site kolay gelsin. yalnız şunu merak ettim benim kayserili bir komşum vardı o hep çemenlerinin lezizliğinden bahsederdi, yemek hatta görmek ve hatta tarifini almak kısmet olmadı. ben de çemen sevdalılarındanım ama herzaman yiyemiyoruz malum kokusundan dolayı. fakat komşum kayseri çemeni hiç koku yapmaz diye övgüyle anlatıyodu, satın aldıklarımıza benzemiyormuş ve içine et suyu konuluyormuş bilen varmı acaba çok merak ediyorum tskkürler sevgilerle!

Adsız dedi ki...

merhabalar bende bir kayserili olarak bu tarife 250 gr. kadar kavrulmuş kıyma eklemenizi öneririm ceviz zaten kullandığımız bir malzeme ama kıymalı ve cevizli daha da bi güzel olur bu ama sarmısak az gibi geldi bana birde çemene asla çemen unu eklememenizi oneririm

Adsız dedi ki...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

Adsız dedi ki...

lutfen ya çemenin yapılışını gerçekten kimse bilmiyor galiba sucugun baharatını bile butun herkez çok karıştırmış vede uydurmuşlar sizlerin yaptığı gibi yapıyor herkez yanlış tat algılaması oluyor örnek vereyim mesela sucuk içi yaparken çemene katılan butun baharatlar vardır vede 1 hafte kadar dinlerdikten sonra hafiften tereyağlı yapınca ekmeğinide pastırma tadı olur vede leziz olur ama kimse o tatı anlamıyor gelmişler afyonlular biz sucuktan anlarız diyorlar fakat sucuğu yapınca mesala sahanda allaha aşkına sucuklar kendilğinden kurumuyormu bölemi olur sucuk veye kokusu halkı kandırıyorlar gelsinler mesela bir kayseriye sucuk çemen yapımı vede pastırma için hiçde sizlerin tarifleri gibi olmadığını vede gizli tutulduğunu anlarlar umarım saygılar

Adsız dedi ki...

Evet bir kayserili olarak söylemeliyimki çemen bu değil yapılışıda böyle değil ve arkadaşların dediği gibi bazı şeyler gizli ama hakkımızda sucuğa bile afyonlular sahip çıktıktan sonra böyle olmasını normal karşılarsınız... Yinede ufak bir tüyo vereyim :) biz çemene salça koymayız ;)

Bali Land and Villa dedi ki...

Bu cemene has has katiliyor mu?Bilen var mi?Ben ortaokula giderken bir tokatli arkadasim getirmisti okula ekmege surmus yiyordu.Bu ne yahu pastirma gibi kokuyor dedim.Cemen dedi.O ne dedim ne koyuyorlar icine.Hashastan yapiliyor demisti. :D

fıri dedi ki...

madem şu mübarek kayserililer çemeni çok iyi yapıyorlar da; neden tarifini paylaşmıyorlar? geri kalan 80 vilayette nasiplensin. cimrilik mi yoksa tekel mi?:)))