28 Aralık 2007 Cuma

PORTAKALLI KEK



PORTAKALLI KEK


Malzemeler:

3 yumurta
3 su bardağı un
1 su bardağı pudra şekeri
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı portakal suyu
1/2 su bardağı sıvı yağ1
yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi
1 kabartma tozu ve 1 vanilya

Yapılışı: Şeker ve yumurtalarımızı bolca çırptıktan sonra süt sıvı yağ portakal suyu ve kabuğu rendesini ilave ediyoruz.ardından bir tel süzgeç yardımıyla un kabartma tozu ve vanilyamızıda ekleyip hafif çırptıktan sonra yağladığımız ve hafif unladığımız kalıbımıza döküyoruz harcımızı ve 170 derecede 45 dadika kadar pişiriyoruz.bende geleneksel kürdan testini kullananlardanım.kürdanım temiz çıkmışsa bu süre sonunda, keki fırından çıkarıp servis tabağına ters çeviriyorum.üzerini hindistan cevizi pudra şekeri ve fıstıkla süsledim.siz arzunuza göre dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.


***********



Bunlar minik kek kalıplarında denenmiş hali...kekler genellikle fırında pişmeyi beklerken son demlerinde biraz kararabiliyorlar.bense kekin az biraz beyaz olanını sevdiğim için hoşuma gitti bu tarif.sanırım bloglardan birinde görmüştüm.portakal aromasınıda seviyorsanız hemen deneyin derim..

3 yorum:

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canim portakkali tadlara bayilirim o minyaturle nasil ugrastin ole ya masallah sana baya sabirlisin :D

Adsız dedi ki...

Canım Leyyam,

kek buram buram portakal kokuyordur.

Afiyetler olsun. ellerine sağlık.

ben aşağıdaki minyatürlere bakmaya gidiyorum.

Öpüyorum seni şeker.

sıcacık sevgiler
www.misssgibi.com

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

kek nefiss görünüyor ellerinize sağlık...limonlu ve portakallı keklere bayılıyorum ,bide çikolatalı :))))
mutlu yıllar
sevgiler