15 Aralık 2007 Cumartesi

LuLuma Ahududulu Cheesecake



Dün rutin cuma toplantılarımızın birini daha gerçekleştirdik.toplantı bizdeydi . evsahibesi insiyatifimi kullanarak kontenjanı arttırdım vee LULUMU da çağırdım.amanini de amaniniii bu ne hanım hanımcık bi kız böööle .tam bir istanbul kızı ama, hakikisinden..ben arkadaşlarımı görünce sevinçten hoplayan zıplayan bi saniye yerinde duramayan zıpır bi tip, LULU tam bir asalet simgesi ,mahcup bakışlı,narin bi kız....biz nasıl anlaşabilip arkadaş olabildik aklım sırrım ermiyor.amaaan ermesi de gerekmez dost muyuz,dostuz...tamam dır..;)

Luluya aylardır madoda dondurma sözüm var bir türlü gerçekleştiremediğim. onun yerine gel sana cheesecake yapayım dedim,kabul etti sağolsun.böylece cuma toplantımızın tatlısı belirlenmiş olduuu.hade leyyaaa muftağaaa...


Malzemeler:

bir buçuk paket burçak bisküvi

2 yemek kaşığı tereyağ


**burçakları rondodan geçirip iyice ufaladıktan sonra erittiğim tereyağını yine rondoya dökerek ikisini birlikte karıştırdım ve yağlı kağıtla kapladığım 28cmlik yuvarlak kalıba döküp elimle bastırarak iyice bi düzelttikten sonra buzluğa attım.


orta kat malzemeleri:

3 kutu labne peynir

(labne peynir filan alamam, şimdi kim gidecek markete vs gibi mazeretleri olanlar varsa ,onlara da labne peynir üretme yolunu yazabilirim (öhüm öhümm)..bir kilogramlık sütü kaynama noktasına gelinceye kadar ısıtın, köpüklenmeye başladığında 3-4 yemek kaşığı limonu suyu ekleyin ve altını kapatın .tencerenin üzerini bir mutfak beziyle örtün soğuduğunda süzgecinizin içine bir bez koyarak süzün , bez yoksa labneniz lavabo süzgecinden akar gider))bezde de biraz bekletip suyunu iyice süzdürdükten sonra açın bezi.labneniz orda sizi beklemektedir..tabi bu yöntemle elde edeceğiniz peynir 200grdır.üç kutu labne için 3 kg süt lazımdırrr))

1 su bardağı toz şeker

2 yemek kaşığı süzme yoğurt (ben yoğurdu kağıt peçeteye döküp biraz bekledim peçete suyu emince oldu bana süzzme yoğurtt)

3yumurta

2 yemek kaşığı un (tepeleme)

arzu edilirse bir limonun rendelenmiş kabuğu


*Labneleri geniş bir kapta homojen hale gelinceye kadar mikserle çırptıktan sonra , içine tozşekeri ekleyip çırpmaya devam ettim,yoğurdu ekleyip yine çırptım.ardından yumurtaları birer birer kırıp herbirini takriben 30 saniye kadar çırptıktan sonra öteki yumurtayı ekledim.(yaniii neymişşş,yumurtaların hepsi aynı anda kırılmıyormuşşş)..en son 2 yemek kaşığı unu ekleyip düşük devirde sadece topak kalmayıncaya kadar çırpmaya devam ettim.arzuya göre limon kabuğu rendesini de bu aşamada ekleyebilirsiniz..bembeyaz ve oldukça akıcı bir kıvamda olan harcı buzluktan çıkardığım tabanın üzerine dökerek 120 derecelik fırında, en alt katın bir üzerinde , yaklaşık bir saat kadar pişirdim.son demlerinde ona refakat etmenizi tavsiye ederim zira her fırınların pişirme ayarları farklı olabiliyor.resimde görüldüğü gibi üzerinin hafif pembeleşmesi yeterli (aslında ben mutfakta hiç bir şeyin pembeye dönüştüğüne rastlamadım bu güne kadarama ne yaparsınız ki ''az pişmiş ''e mukabil ,mutfakta bir pembeleşme terimi var))

fırından çıktıgında kabarmış gibi görünen kekimiz dinlendikçe çöküyor ve tam da sosunu dökebileceğiniz bir çukur oluşuyor ortasında.ama sosunu dökmeden en az 8 saat buzdolabında dinlenmesi gereken bir pasta bu.

Sos:

1 pk doktor oetker ahududu sos

ve eger varsa bir iki yemek kaşığı kadar böğürtlen ya da reçeli.

sosu pişirip içine de böğürtlen reçelimden iki kaşık kadar katıp soğuttum ve soğuk pastaya soğumuş sosu döktüm.

veee LULUM çok beğendii:))


(resimler ESKİBLOĞUMDAN alınma ,nasılsa elimde varolduğu için bu kez aşama aşama resimlemeye gerek görmedim)

Hiç yorum yok: